Gå til innhold
Arkivverket

[#59286] Hjelp til 3 tydinger i Skjeberg KB om Hans Olsen Brandstorp


Gjest Solveig Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Hanssen

Hei!Hans Olsen Brandstorp ble f.1744 i Skjeberg. (Nr 60, andre kol) Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7437&idx_id=7437&uid=ny&idx_side=-55>Lenke Ole Brandstorp var hans far. Trenger hjelp til å tyde fadderene i håp om å finne et spor til hvem som var hans mor.Tyding nr 2. Hans Olsen Brandstorp ble g i 1768 m/ Pernille Thoresdtr Lilledal, Skjeberg. (Nr 7, første kol) Permanent sidelenke: Lenke Caut. var Jon Brandstorp, men hvem var den andre? Jeg mener de giftet seg 1 mars?Tyding nr 3. Hans Olsen Brandstorp og Pernille Thoresdtr fikk en sønn i 1773. (Nr 10, andre kol) Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Foreldresök på FS oppgir han som Anders: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100049115040&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeDe få flere barn:Anne Magrethe 1769: LenkeOle 1770: LenkeAnne Magrethe 1775: LenkeAnne 1777: LenkeInger 1779: LenkeMarthe 1781: LenkeThore 1784: LenkeAnders 1789: LenkeMaria 1790:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Tusen takk for denne ungeflokken! Anne Margrethe f.1769 og Anders f 1773 døde som spebarn ser jeg. Jeg setter i gang med et tappert forsøk på å tyde de ulike fadderene til barna. Spennende å se hva jeg får til!En del av Skjeberg kirkebøker i denne tidsperioden har jeg problemer med å klare å tyde. Kanskje klarer jeg bare 1 el 2 navn.Hadde blitt veldig glad om noen også kan hjelpe med å få tydet de i innl. 1.Mvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Jeg prøver å tyde de i innl. 1, men er litt usikker på noen. (Tyding Nr 60, andre kol): 21 oktober 1744. Faddere: Anne Olsdatter, Inger Olsdatter, Holger ? ......?, Sifver Everuds, og Thorbjørn Erichsen. (Tyding Nr 7, første kol): 1 mars 1768. Jon Brandstorp og Christian Thaleberg. (Tyding Nr 10, andre kol) : Anders, Dom.Invocavit=1.søndag i faste=28 februar 1773. Han ble introduceret i Ullerøy, Festum Annunciationis Mariæ = 25 mars 1773. Faddere: Boel Brandstorp, Malene ...holmsdatter, Lars Ole Brandstorp og Thore Stillofsen. Har prøvd så godt jeg kan, hilsen Arild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Jeg mener å ha lest et sted at moren skulle være Anne Helgesdtr f 1698 i Borge og død 1755, og at de ble gift i 1733. Antar at jeg må ha sett dette i noen av de bøkene som omhandler slekter Østfold. Husker desverre ikke hva den het, men det var først en, så kom det ut en til som gikk litt lenger. kan den ha hett slekter i søndre Østfold eller noe lignende. Hvorvidt informasjonen er rett vet jeg ikke.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Glørud

På bibl. i Fr.stad, lokalavd. på 'loftet', har de transkipsjoner av kirkebøker for Skjeberg.Tror det finnes en slektsbok om familier i søndre Østfold og Båhuslän.Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Birkelund

Hei! Et lite forsøk på å tyde faddernes navn 1744:Anne Olsdatter, Inger Olsdatter, Helge Westberg, Aslach Brandst: Torb: Erichs:mvh Tom Birkelund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Tusen takk til dere alle sammen for alle disse flotte innspillene!Jeg har fått mye interresant å jobbe med gjennom navn, hjelp til tyding og tips om Aner og Slekter i Søndre Østfold. Flott hukommelse du har Anne :)) Skulle ønske jeg hadde en god dose av den! Bøkene ligger på mitt bord. De er skrevet av Erik Martin Grønnerød.KB-ene for dåpen til de andre barna var lettere å tyde for meg enn de jeg søkte hjelp til.Jeg finner at Anne Margrethe f 1775 bl.a hadde Malene Vilhelmsdt + Lars og Ole Brandstorp som faddere (Nr 13. Fjerde kol) Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7437&idx_id=7437&uid=ny&idx_side=-130>Lenke Jeg tror den samme Malene er fadder sammen med bl.a Lars og Ole Brandstorp til Ole Hansen Branstorp f. 1770 (Nr 78, tredje kol) Permanent sidelenke: Lenke En Lars Brandstorp finner jeg også som fadder ved Annes dåp i 1777 (Nr 40, første kol.) Permanent sidelenke: Lenke og ved Ingers dåp i 1779 (Nr 57, fjerde kol) Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Trolovet nov. 1733 i Borge : Ole Hansen Brandstorp og Anne Helgesdatter. Cau. Christen Lensmand og Hans Brandstorp. LenkeDet er mange slektsforbindelser mellom Skjeberg og Borge.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.