Gå til innhold
Arkivverket

[#59288] Skipet Tricolor


Gjest Pål André Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Pål André Jørgensen

Jeg etterlyser opplysninger om et skip, Tricolor, som gikk i trafikk, blant annet, mellom Rotterdam og New York, og Buenos Aires og New York. En tipp- oldefar av meg, med adresse i Glemmen, arbeidet på dette skipet, i det minste, i perioden 1918- 1919. Mon tro hvilket selskap som som sto som eier av dette skipet? -Håper noen har tips å gi! Mvh. Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål André Jørgensen

Hallo, Helmin! Takk skal du ha! Bildet du har sendt meg, inneholder navnet på han jeg er ute etter, Klaus Wilhelm Eriksen. Så det ble treff! Artig med skipsbildet også! Jeg er ute etter å finne ut når han døde. Har du anledning til å sjekke om det er notert noe, i så måte, i den siste manifisteringen han er oppført i?Lenke Jeg har tidligere fått hjelp med de digitale opplysningene fra 3 manifesteringer, men der er enkelte ting utelatt. Såsom at Tricolor tilhørte W.W. Linie. Mvh. Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Hei! Eg slenger meg på denne debatten, for eg er ute etter å finne dødsdato for Ole Pederson Batalden som var telegrafist ombord på 'Tricolor'. Han var ein av dei som omkom i ein stor eksplosjon på skipet i des. 1930 eller jan. 1931. Skipet var då i nærleiken av Colombo på Sri Lanka. Er det nokon som kjenner til datoen då dette skjedde?Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rolf kristensen

Til (6). Den Tricolor du tenker på var den tredje i rekken av WW skip, eksplosjonen skjedde 5/1-1931, Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.