Gå til innhold
Arkivverket

[#59296] Isak Kiddelsen Valand (Konsmo) til Konnestad i Fjære


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

En av mine stammødre ble, i sitt tredje ekteskap, gm Isak Kiddelsen Waland. Etter opplysning i kb for Fjære var han f i Konsmo 1782. Faren var Kiddel Hansen Waland. Isak ble gm Tonje stiansdatter Konnestad, f 1787 i Fjære - og bosatt her.Kan noen hjelpe meg med informasjon om Isak?- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeDet er muligens denne? Selv stammer jeg jo fra Valand i Mandal og var ikke klar over at det fantes et Valand i Konsmo.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Kirkebøkene for Konsmo er avskrevet og tilgjengelig via digitalpensjonatet. Her er en Isak Kiddelsen født 1785 på Valand: LenkeÅ komme seg lenger bakover bør også være mulig ved hjelp av disse avskriftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ser ikke ut til at forrige lenke virker.... men du finner det jo selv på det aktuelle forumet.Er dette 'din' kidel Hansen, tro? Fra FamilysearchKIDEL HANSEN Pedigree Male Event(s): Birth: Christening: 22 FEB 1743 Konsmo, Vest-Agder, Norway Death: Burial: Parents: Father: HANS JONSEN Family Mother: ANNE HELJESDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Det ser ut til at Kiddel Hansen først var gift med Ragnild Ommundsdatter, og får barn med henne mellom 1767 og 1778. Deretter får han barn med Ragnild Torkildsdatter fra og med 1779. Men jeg finner dem ikke gift. Ser at det er f. en Ragnild Torkildsdatter i Sirdal, V.A., som muligens kunne være din formoder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Og det kan vel stemme at han var gift med denne Omundsdatter først, konen til kiddel valand som døde i 1878:764 27-06-1778 b Ragnil Omundsdatter Valand 40 aar Kiddel Valand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Takk! Jeg må vente til kvelden med å se på dette. Konfirmasjon neste helg, og da er det nok helt andre planer for denne lørdagen! - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Takk igjen for hjelpen! Jeg trenger forsåvidt ikke hans fulle aneliste, men fødested/bakgrunn, foreldre - og tenk om jeg kunne funnet ut hvordan og hvorfor han kom hit til Fjære!? Han ble min tttt-oldemors tredje mann. Jeg stammer fra hennes første ekteskap.Jeg har registrert at Tonje og Isak fikk én sønn, Nils Christian f 1835. Jeg antar at han døde ugift i 1864.- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.