Gå til innhold
Arkivverket

[#59298] Lillestrøm/Skedsmo/Eidsvold: Fire søsken 'Johansen Hagen', 1873-1950


Gjest Randi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Hagen

Hei, Jeg leter etter fire søsken som etablerte seg i områdene Lillestrøm, Skedsmo og Eidsvold i Akershus. Deres farsnavn var Johansen og etternavnet var Hagen. De flyttet nedover fra Stange i Hedmark. (Foreldre Johan Nilsen Hagen og Eline Andersdtr.) De fire var:1) MATHEA JULIE JOHANSEN HAGEN f. 1873 Stange. Gift 1890 med Karl Kristiansen Nordlie f. 1867 Ottestad. De hadde barna: Jenni Elise f. 1892, Eivind f. 1894, Olaf f. 11.03.1896 dpt. 14.6.1896 Skedsmo (emigr. til USA), Harald f. 1897, Fredrik f. 1898 og Sverre f. 1899. De to første var født i Kristiania, resten i Skedsmo. Ved FT1900 bodde de i Markveien 2 på Lillestrøm. Lenke2) NICOLAUS (NICOLAY) JOHANSEN HAGEN f. 1878 Stange. Nicolaus var snekker på Lillestrøm i alle fall i perioden 1900-1908. Gift med Anna Pauline f. 1876. De hadde sønnen Charles Nikolaisen f. 1898 Kristiania og muligens flere barn. FT1900: Eidsvoldsgata 4 på Lillestrøm. Lenke Anna døde 1908. Nicolaus gift 2. gang 1909 Lillestrøm med Johanne Marie Sekkelsten fra Askim.3) EMMA JOHANSDATTER HAGEN f. 1883 Stange. Tjenestepike hos sin søster Mathea og svoger Karl på Skedsmo ved FT1900. Lenke Flyttet til Lillestrøm i 1904?4) THORA JOHANSDATTER HAGEN f. 1886 Stange. Det hevdes at hun var fabrikkarbeiderske på Eidsvold.Jeg har ikke flere opplysninger om disse etter at de flyttet fra Stange enn jeg oppgir her, og kjenner ingen etterkommere. Er det noen som har tips til hvordan jeg går frem videre? Jeg har letet endel i de scannede kirkebøkene for Skedsmo/Lillestrøm og Skedsmo/Skedsmo etter innflytting/utflytting og konfirmasjonene, men der finner jeg ikke familiene. Har ikke funnet noen i DIS gravminner og ingen i 'Dødsfall i Norge'. Bygdebøker blir vel for omfattende å se gjennom for et så stort område? Før jeg gjør mer systematiske søk, prøver jeg lykken her!Mvh Randi Hagen, Oslo randihag@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Tom Erik Huus

Hei Ser ut til at Thora er min oldemor hun er født i 1886 og døde 5.septemer 1981. Foreldrene som du har registrert er de samme som jeg har. Du kan evt sende meg hvilke opplysninger du er på jakt etter per mail. tehuus@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.