Gå til innhold
Arkivverket

[#59300] Marthe Christensdatter, f. ca. 1793 i Gausdal


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Jeg søker etter hennes fødsel og foreldre. Jeg har søkt en del og funnet to potensielle Marthe født 5. mai 1793 og 29.9.1793. Sistnenvte er fars navn vanskelig å tyde. Navnet skrives tidvis også spm Marte Kristensdatter. Hun bodde som gift husmannskone på Stetrud(Stetterud/Bøshaugen) under gården Bø i Follebu i Gausdal Mannen Ole Johannesen døde i 1858 og Marthe den 30. april i 1873 Ved folketellingen i 1865 bodde hun hos sønnen Johannes Olsen på Stetterud Øvre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Solbrå

Du finner vielsen til Ole Johnsen og Marte Kristensdatter i Fåberg 3 jan 1827Lenkeså da vil jeg tro hun er født i Fåberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Takk for innlegg!Jeg hadde låst meg fast til Østre Gausdal, spesielt fordi det i f.t. for 1801 var oppgitt at Marte Kristensdatter ble født i Gausdal. Ble fården Onsum regnet for å tilhære Gausdal? En Martha Christensdatter ble født den 2.12.1795 i Fåberg med bosted på Unsom. Far: Christen Madsen, 45 år, husmand m/jord og snekker, mor Anne Johannesdatter, 46 år. Det virker som at vi har funnet rett person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.