Gå til innhold
Arkivverket

[#59302] Databasesøk


Gjest Ivar Ekanger
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Ekanger

Temaet er neppe nytt, men jeg klarer ikke på strak arm å finne det samme temaet, og derfor lager jeg et nytt.Når jeg logger inn på databasesøk og søker etter alle personer for et gitt tidsrom som har 'etternavn' som 'inneholder' 'kang' - og deretter velger navnt som ligner på mitt - ekanger, ekange, ekang, eikanger - så kommer det opp et visst antall og disse er fordelt på Hedmark, 'Rogaland, heile fylket' mm. Inne i 'Rogaland, heile fylket' får jeg igjen valg - bl.a. 1875-tellinga for Kvitsøy. Der dukker det opp en bråte Ekangere og Eikangere - alle med 1875-tellinga for Kvitsøy som kjelde. Klikker jeg imidlertid på min farmors navn Dagmar Helene Ekanger viser det seg selvsagt at kilden er databasen over døde.Her er det altså en feil i tabellverket - neppe alvorlig - men noe kodefeil må det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.