Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ivar Ekanger

[#59302] Databasesøk

Recommended Posts

Gjest Ivar Ekanger

Temaet er neppe nytt, men jeg klarer ikke på strak arm å finne det samme temaet, og derfor lager jeg et nytt.Når jeg logger inn på databasesøk og søker etter alle personer for et gitt tidsrom som har 'etternavn' som 'inneholder' 'kang' - og deretter velger navnt som ligner på mitt - ekanger, ekange, ekang, eikanger - så kommer det opp et visst antall og disse er fordelt på Hedmark, 'Rogaland, heile fylket' mm. Inne i 'Rogaland, heile fylket' får jeg igjen valg - bl.a. 1875-tellinga for Kvitsøy. Der dukker det opp en bråte Ekangere og Eikangere - alle med 1875-tellinga for Kvitsøy som kjelde. Klikker jeg imidlertid på min farmors navn Dagmar Helene Ekanger viser det seg selvsagt at kilden er databasen over døde.Her er det altså en feil i tabellverket - neppe alvorlig - men noe kodefeil må det være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Feilen er kjent og kjem til å bli ordna innan nokre dagar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ivar Ekanger

Flott!Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

No burde det ha kome seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.