Gå til innhold
Arkivverket

[#59305] vielse Eidanger-Sauherad ca.1840


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Leter etter vielsen til Lars Hansen og Ingeborg Olsdtr. Han er sønn av Hans Hansen Omlie og Pernille Sørensdtr. Gui.Lars Hansen er døpt januar 1812 i Brunlanes, død 24.07.1884, begravd 30.07.1884 Eidanger.Han var gift med Ingebor Olsdtr. Fra Nes i Sauherad ( muligens Klevar ) født ca. 1812, død 19.08.1896, Røra, begravd 26.08.1896 EidangerBarn som er registrert:Olea Marie f.ca.1840Anne Pernille f.ca 1843Hans f.ca. 1845Ole f.ca. 1848Laurine f. 23.01.1854 døpt 07.03.1854 i Eidanger kirkeIngeborg f. ca. 1858Jeg finner kun en Ingeborg Olsdtr. I Sauherad som kan passe og det er :Ingeborg Olsdtr. Klevar døpt 13.09.1812 i Sauherad. Datter av Ole Halvorsen Klevar og Anne Olsdtr.Ingeborg Olsdtr. Klevar fikk utflytting attest 28.04.1840 til Bø.Jeg prøver å finne vielsen for å kunne bekrefte, eller avskrive henne som konen til Lars.Er det noen som har opplysninger som kan hjelpe?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

ja, men det er ikke store hjelpen å få ut av den med tanke på vielsen. Dersom jeg ikke leter på feil sted da?mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Etter påminnelsen om FT.1865 og så stedsnavnet hun sto oppført med der, sjekket jeg begravelsen: nr.19 nederst på venstre side. Ser jo nå det står Sanherred, og ikke Sauherad. LenkeDa geografi heller ikke er en av mine sterke sider så hadde det væert fint om noen kunne fortelle meg hvilke kirkebøker som dekker Næsherred-Sandherredmvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.