Gå til innhold
Arkivverket

[#59338] A-Agder / Dypvåg Leserbarna 1915


Gjest Anne K. Landholm
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne K. Landholm

Jeg har funnet et bilde hvor det er skrevet bakpå at dette er leserbarna 1915. Og navnet på en person. Utfra dette vet jeg at bildet er av leserbarna i Dypvåg, de ble konfirmert 10 oktober 1915.Det hadde vært kjempefint om noen kunne identifisere personene på bildet for meg. Spesielt håper jeg at noen vet hvor på bildet Berthe Marie Jørgensen f. 1900 er!Hun er min tante men jeg har aldri sett bilde av henne. Hun døde 2. november 1924, lenge før jeg ble født!Takknemlig for all hjelp!Mvh. Anne

bilete4777.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Berthe Marie Jørgensen 1900-1924 datter til Jørgen Larsen f på Trydal i Gjerstad 1861 og hustru Anne Haraldsdatter f på Melaas i Gjerstad 1869. Her er de konfirmerte i Dybv[url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060728030147.jpgåg>Lenke kirke den 10 oktober 1915 , så får vi håpe at lenken virker :-)Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Konfirmantene er fra Sagesund,Eidbo,Borøy, Sandøy, Lyngør, Gjeving og det er 23 gutter som blir konfirmert og 32 jenter denne dagen. Det er en ganske stor flokk og jeg ville tro det er flere som har dette bildet og kan ha informasjon om hvem personene på bildet er . Blir kjempeglad for informasjon!Mvh. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Anne!Det beste rådet eg kan gje deg, er å få biletet publisert i lokalavisa der konfirmantane er i frå. Då vil du nok få respons. Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Eller hør med Historielaget for Dypvåg, Holt og Tvedestrand. De gir ut ei årbok som heter Dengang på våre kanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Til Gunnar og Knut!Takker som mye for innspill og gode tips. Tar kontakt imorgen den dag så får jeg håpe at det blir en løsning! Det kunne vært kjempeartig å få vite hvem som er hvem på bildet og aller mest hvem som er min fars søster!Mvh. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Hei!Et lite tips fra meg om bildet: Hvis du skjærer bort rammen rundt bildet i et bildeprogram, så blir det antakelig lettere å se de enkelte personene siden selve bildet da kan ta hele plassen når du får det trykket.Lykke til!Mvh. Gine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Jeg blir helt overveldet ! Tusen takk til deg Johan Arthur for at du redigerte bildet for meg! Og tusen takk til Gine som kom med tipset! Har vært i kontakt med historielaget i Tvedestrand og kopi er oversendt.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.