Gå til innhold
Arkivverket

[#59344] KB for Hof, Vestfold mangler konf 1905-1930


Gjest Anne-Lise Skillinghaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Jeg kan ikke finne konfirmanter fra 1905-1913 i kirkebøkene for Hof,Vestfold. Det mangler sidenr. fra 178-196. Og hva med konf. etter 1914? Håper at det kan rettes opp :-)mvh Anne-Lise Skillinghaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

I henhold til Lenke skal boka inneholde konfirmerte kun til 1904. Nå er det jo vitterlig med ei side med konfirmanter for 1914, så det er jo litt merkelig. Det kan jo imidlertid være at bladene mellom 178 og 196 er gått tapt - det er også et nytt hopp mellom 196 og 213.I alle fall etter 1914 antar jeg at det er opprettet ei egen bok utelukkende for konfirmerte, slik du av oversikten (lenke over) ser det er gjort for fødte/døpte og vigde. Selv om akkurat denne boka er datert 1878-1930, er det bare begravelseslistene som går fram til 1930.En annen mulig løsning er at sidene med konfirmerte fra 1905 og utover er tatt ut og bundet inn i ei ny bok som ikke er tilgjengelig ennå, men da er det jo pussig at sida med konfirmanter i 1914 er med.Vi får se hva svaret fra Arkivverket blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Warberg

Det er ikke rapportert om manglende sider i denne boka fra de som har indeksert den i Statsarkivet i Kongsberg. Jeg er, uten å få sjekket mot originalen, om enn så lenge tilbøyelig til å gå god for Kristians (3) høyst logiske teori. Ett lite forbehold er at bildet med plakaten 'blanke sider' mangler, men siden dette er fra eldre mormon-mikrofilm er det ikke uvanlig at den kan ha blitt uteglemt. Statsarkivet i Kongseberg er imidlertid bedt om å bekrefte/avkrefte ved å slå opp i originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.