Gå til innhold
Arkivverket

[#59347] HO: Oppslag i BB for Fana - Ole Simonsson Ø. Birkeland (f. 1751) - Lagnad?


Gjest Gisle Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Ref. debatt #59318 ([url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=59318&sok=gisle+simons&nr=1&antinnlegg=3#anker>Lenke).Kan Ole Simonsson f. Ø. Birkeland i 1751 vere den same vi finn att i Gulen/Solund?Eit oppslag i BB for Fana kan kanskje gi svaret på dette?Evt. døde den OS f. Ø. Birkeland i 1792 Helleland (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg fant ingen med det navnet på Ø.Birkeland i Fana. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Nei, jeg fant ikke noen med navn Simon som far. Det eneste jeg fant her med Simon i var Mons eller Hans Simonsen f.ca 1718 død 1794 bygsla her fra ca 1756. Synes det er ofte jeg ikke finner de jeg søker etter i Fana bygdebok. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Fant de under Fjellbirkeland i Fana: Her står følgende: Simon Nilson Helldal f.1717, d.1772 bygsla halve bruket i 1741 og resten fra 1744. G 1741 med Gjertrud Larsdtr. f.1712,d.1772. Barn: Lars bosatt i Bergen, Kari bosatt på Ø.Totland, 3 barn døde små. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her klarte jeg å skrive feil. Stryk datteren Kari bosatt på Ø.Totland. I tillegg hadde de Hans (døde ung) og Ola tjente på Helldal. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Mange takk!Då kan vi avskrive Fana som opphav til Ole Simonsson Steinsund. Så då får vi prøve Kinn og Fjaler.MVH Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.