Gå til innhold
Arkivverket

[#59348] Jens Christensen Hess og Johanna Maria Bertelmann gift i Bergen 1795


Gjest Ole Arild Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Arild Vesthagen

Når det gjelder Hess, så har jeg funnet svaret selv, slekten er grundig debattert i debatt 20183.Det gjenstående er da om noen kjenner til Bertelmann (Bertermann?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Per Nermo har registrert noe på Jens Christensen Hess: LenkeStår ikke noe om kona, men det er nevnt fem barn.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det eneste jeg har så langt er at de skrives Bertermann i de databasene jeg har funnet, og at de hørte til MK, noe som vel tyder på tysk avstamming. Friedrich Bertermann kan vel være Johanne Marias far; her har han et annet barn til dåp: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Skulle da tro at Arnfrid har funnet rett par, en idé å sjekke om det virkelig står Isca Johanne i originalkildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Vielsen i kirkebok (høgre kolonne): Kildeinformasjon: Bergen fylke, Maria, Ministerialbok nr. A 2 (1748-1807), Ekteviede 1767-1769, side 3. Permanent sidelenke: LenkeJeg leser det som Gisca Johanne, så det er nok rett par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

Takk for god hjelp. Dette er første gang jeg forsøker meg på å lete i Bergen. Problemet var de mange variantene å skrive navnene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.