Gå til innhold
Arkivverket

[#59355] Tyding av kirkebok, Meløy


Gjest Heidi Jangås
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Jangås

Kan noen hjelpe meg å tyde foreldres etternavn og hva som står om fadderne til Dagny Karoline (dåpsbarn nr 7). Tror det står Karl Markussen som far og Petra Lorentsen som mor. Finner ikke Petra og Karl i FT1900.Mvh HeidiLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Hei ! Det ser ut som det står Foreldre Karl Martinusen og h, Petra Lorentsen, f. henholdsvis 1892 og 1885 , bosatt Fore. Faddere: Arb. Johannes Evanger og kone, fisker Ludv. Pettersen Fore og frk. Johanna Jonsen Ripvågen.Mvh. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Hei.Foreldrene: Snekkar Karl Martinusen og h. Petra Lorentsen.Fadderne: arb. Johannes Evanger og Kone, fiskar Ludv. Pettersen Fore, frk. Johanna Jonsen Reipågen.Hilsen Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Hei Anne og Remi! Takk for god hjelp. Dette gir meg noe å søke videre på. Etter det jeg vet så flyttet familien til Oslo en eller annen gang i tidsrommet 1919-1922. Tror de flyttet til Høybråten. Finnes det adressebøker fra denne tiden? Evt hvor kan man finne de?Mhv Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

I følge 1900 tellinga er faren bosatt Maarnes i Gildeskål. Litt artig det siden jeg hadde slekt på Maarnes på den tiden.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Fant denne også, forsøker nemlig å finne ut hvor Petra og Karl giftet seg. Finner deres ekteskap i Meløy: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Har sneket seg inn en liten skrivefeil her. Jeg finner IKKE Petra og Karl sitt ekteskap i Meløy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Johannessen

Petra er vel helst hun som er innført som Petra Olsen i folketellingen 1900 for Meløy (datter av Lorents Olsen i Kobsteinan på Fore).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.