Gå til innhold
Arkivverket

[#59356] Klara Kathinka født Kronsminde Bergen


Gjest eli heldal
 Del

Recommended Posts

Gjest eli heldal

Står helt fast på denne dama. Finner ingen ting om fødsel eller fam. henne i Kirkebøker eller folketellinger før 1900.Her er det jeg har: Vigde i Bergen 1816-1912 har hun giftet seg. 29833 Mads Kornelius Sætre uk maskinarbeider Kristiansund 1863 Klara Kathinka Olsen jomfru Krohnsminde 1866 Des 11 1885 AATror dette er samme Klara i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f01301&gardpostnr=13982&personpostnr=65391#nedre>Lenke Det er denne Mads sin fam jeg forsker på og her står det Kristiandsand på fødestedet hans og det er feil skal vær Kristiansund. Her er han i skipslister fra 1900 tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden det står Krohnsminde og AA så gikk jeg ut fra Årstad i Bergen, og ganske riktig. Hennes dåp nr.11 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli heldal

Tusen takk, jeg har leitet i Årstad men ikke funnet noe, men ser att du har sett under St, Jørgens hospital ante ikke att det var under Årstad. Lærer noe nytt hele tiden Takk.Har vanskeligt med å tyde navnene på foreldrene, er det noen som er flinkere enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli heldal

Takk igjen, og skal passe på den linken.Var den siste av tippoldeforeldrene til mannen min som kom på plass. Så er fornøyd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Vet ikke om dett er av interesse, men i Norges Håndverkere utgitt 1938, står følgende: Harald Johan Sæthre, stenhugger, Bergen, f. 17-10-1895 i Bergen. Foreldre: Mads Sæthre og Clara Kathinka Olsen. Startet stenhuggeri mars 1920 efter å ha arbeidet i faget 7 1/2 år, svenneprøve mars 1933, kalkulasjonskursus jan. 1936. Gift jan. 1921 med Camilla Sjursen. Foreldre: Karl Sjursen og Kari. 3 sønner og 1 datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli heldal

Takk for opplysningene om Harald. Er broren Alf som er morfar til min mann.Siden du er så flink så vet du kansje om det finner noen skipslister hvor jeg kan lete etter opplysninger omMads Kornelius Sætre og sønnen Alf som begge var sjømenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Sværholdt

Hei EliHvis du går inn på databaseveljar og skriver inn 'skip' som søkeord, får du opp noen alternativer som kanskje er nyttige. Ellers så har jeg fått hjelp av arkivforumet til søk i sjømannsruller.Mvh Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.