Gå til innhold
Arkivverket

[#59367] Fredrikstad ca 1813


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Jeg har en Anne Christine Andersdatter Brostrøm som skal være født 10 april 1813 i Fredrikstad. Foreldre skal være skredder Anders Brostrøm og Christine Bruun. Jeg finner ikke Anne Christine i kirkebøkene,heller ikke foreldrene. Noen som kjenner til disse? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Her er dåpen til Anne Christine, 10.april 1813 i Glemmen (nederst på siden): Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk Fam. s på foreldrepar Anders Brostrøm og Christine Bruun fant jeg en hel rad med barn født i Fredrikstad-området:Anne Christine Andersdatter er nevnt døpt 10 april 1813 Glemmen.LenkeJeg nevner barna i eget innlegg. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Kan dette være 'din' Christine Bruun - før hun gifter seg - jeg finner i FT-1801 for Onsøy? LenkeMvh Solveig Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Tusen takk! Da kom jeg videre. Det ser ut som om Anders Peterson Brostrøm er svensk. Det skal jo bli en utfordring, det stod ikke hvor i Sverige han kom fra. Stor takk til dere alle! Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Anders Brostrøm får en datter, Anne Kristine, i november 1805, mor er Ingeborg Olsdatter: Permanent sidelenke: LenkeJeg klarer ikke å tyde hva som står om Anders. Kanskje andre kan tyde dette?Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Ser ut som .....Ingeborg Olsdatter fra pladsen Hougen på Nyegaardgrund...........og... skrædder..Anders Brostrøm som er hos skrædder ..i Sørstaden eller Forstaden...Høres dette riktig ut? Hilsen Torill PS Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

På foreldresøk etter barn av paret Anders Brostrøm og hustru Christine Brun fant jeg disse søsken av Anne Christine: Iver Elias Fischer Brostrøm dpt 30 mars 1807 Onsø ØstfoldPether Andreas f. 28 jun 1811 , Trosvigstrand , Glemmen, Østfold Johan Henrich Brostrøm f. 8 mars 1815, Trosvikstrand, Glemmen. ØstfoldJonas Jacob Brostrøm f. 7 åpril 1817, Trosvikstrand, ...Fredrikke Dorothea Andersdatter dpt 24 aug 1822 Halden..dette bør nok sjekkes i kirkebøkene, men da kan det være du finner opplysninger om fars opphav ved hjelp av faddere?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg dåpen til det siste barnet på listen fra foreldresøket, Fredrikke Dorothes Andersdatter , døpt her :LenkeSe øverst høyre s. i kirkeboka.Passet ikke helt med oppgitt dato på fam. s. men kirkeboka er vel bedre til å stole på.Familien har tydelig vært en del på flyttefot.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer også på om dette kan være Christine Brostrøm , datter av Anders som her i 1865 er gift med en skredder i Moss? LenkeRiktignok er ikke alder nøyaktig, men litt pussig at hun kommer fra Fredrikstad og gift inn i en skredderfamlie i alle fall.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til det første barnet av ekteparet Anders Brostrøm og Christine Bruun, f. 1807 i Onsø. LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils E. Øy

Christine Iversdatter Bruun ble født i Onsøy 1781. Hun var datter av Iver Elias Fischer Peterson Bruun, lensmann fra 1767 i Hvaler (til 1804) og Onsøy, til sin død i 1807. Moren het Ragnil Arntsdatter. Christine ble gift med skreddersvend Anders Peterson Brostrøm fra Göteborg, i Onsøy kirke 23.3.1807.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.