Gå til innhold
Arkivverket

[#59378] Jakob Jonasen og Hanna Bendiksdtr, Sandvik, Vassås


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

Heidette parret ble gift i 1847LenkeHun er etter det jeg finner ut f. på Lien i Kolvereid og Han på gården Sandvik i Bindal der han bodde hele sitt liv. Han døde 1864 og var f. mellom 1818 og 1821 etter oppgitt alder ved de to begivenheteneHar noen vært borti foreldre og besteforeldre til de to?Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jakob Andreas Jonassen f. 1821 sonn av Jonas Johannessen (1788-1870) og Inger Sølfastsdtr. (1777-1852) Sandvika Bi. Inger var enke etter Daniel Jensen Sandvika (d. 1816 i Snøskredd). Inger og Jonas g. 1817 Bi. Jonas f. 1788, sønn av Johannes Jonsen (1754-1810) og Abel Marie Jensdtr. Bangstad Bi. (g. 1782 Foldereid). Inger f. 1777, dtr. av Sølfast Jonsen og Karen Ingebrigtsdtr. Berg Foldereid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heitakk, da er det Hanna som var datter til Bendiks Taraldsen i Kolvereid.etter det jeg kan finne ut er det hun som er her. Nord-Trøndelag fylke, Foldereid i Kolvereid, Ministerialbok nr. 780A03 /3 (1815-1829), Fødte og døpte 1823, side 93. Permanent sidelenke: Lenkeønsker mer om hennes foreldre og aner hvis noen har.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

har sjekka på FS og kommet fram til at Bendiks Taraldsen er sønn av Tarald Bendiksen han har ifølge samme konen Alette, Det oppgis og Bolette som kone med to datoer i juni 1788 og både Sømna og Bindal som kirke. Tarald skal ifølge samme kilde være sønn av Bendikt Hansen.Har noen opplysninger som kan klargjøre de forskjellene her?legger in en ny debatt i under Nord-Trøndelag om EllenSO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Ja, Bendik Taraldsen f. 1793 Dybvig (Dypvika) Bindal, sønn av Tarald Bendiksen og Boletta Olsdtr. Dybvig. Bendik d. 1869 gift med Elen Larsdtr. Foldereidlien. Til Bindal 1842 (1844). De er i Naerøy Boka I s. 229 og 308. Elen f. 1794 dtr. av Lars Eriksen og Anna Andersdtr. Foldereid. Anna Andersdtr. var enke etter Lars Andersen Aarsand Bindal. Hun g. II 1790 Lars Eriksen og flyttet til Foldereid. Anne Andersdtr. f. 1753 dtr. av Anders Baardsen og Anne Isaksdtr. Alslia Bi. Lars f. ca. 1740 sønn av Anders Mikalsen og Margrete Hermansdtr. Stavøya Bi. Videre spørsmaal skriv meg margaretmiller4@charter.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiMargaret takker igjen for informasjon. Har du bruk for opplysningene fram til Han jeg leter for.Han som er utgangspunktet har røtter på Vega ogsåskal sende deg en mail i løpet av helgenSteinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.