Gå til innhold
Arkivverket

[#59389] Tyding av dåp Modum 1781


Gjest Geir Beck-Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Beck-Andersen

På min leting etter Johanne Mathea Larsdatter, (forøvrig tema nr 49533), har jeg kommet over en aktuell kandidat i Modum 1781. Sidetallet er 469, høyre side, nr tre ovenfra, utenfor navnet står tallet 129. Det er særlig fars etternavn jeg har vansker med, og jeg finner ingen stedsnavn. Mor tror jeg heter Kirstine Pedersdatter? Vet det finnes noen språkkyndige der ute...... Noen som kan hjelpe? (Beklager manglende lenke) mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Jeg tror det står: Bergmand Lars Melchiorsen og Cirsten Pedersd. deres pigeb. Johane Mathea fød 18. nov Faddere Maria Poulsd. Buschrudeie, Ane Lisbet Nilsd. ved Kobolt-verket, Anders Olsen Foss. ibid, Ole Mortensen ibid, Jochum Pedersen Paasee ibid.Kirsten Pedersd.fra Kobolt-verket blir begravet 3 søndag i faste 1783, 27 år gammel og enkemanden gifter seg på ny 10/10 1784 LenkeI FT 1801 er de på Kongsberg. Han kalt Lars Melkersenmvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Beck-Andersen

Heisan! Ja, jeg var også inne på tanken Melchiorsen igår, men var svært usikker. Tror jeg går for den, og håper dette er 'min' Johanne Mathea, selv om det kanskje kan bli vanskelig å dobbeltkontrollere det. Hjertelig takk for hjelp, til dere begge! mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.