Gå til innhold
Arkivverket

[#59395] Augusta Johansdtr. i Amerika


Gjest Rune Frydenlund Rostad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Mine tipp- tippoldeforeldre, Elen og Johan Jørgensen i Nord-Solvær (ei øy i Lurøy kommune, Nordland) hadde ei fosterdatter ved navn Augusta Petrine Klæbo Johansdatter (f. 5. januar 1893). Hun var Johan Jørgensens niese, og datteren til Johans søster Elen (f. Jørgensdtr.) og mannen Johan Pettersen i Risvær (også ei øy i Lurøy). Hun utvandret senere til Amerika, men jeg har aldri fått vite nøyaktig hvor hun bosatte seg. Kan noen hjelpe meg å finne ut når hun dro fra Norge og hvor hun bosatte seg? Jeg har hørt at hun ble gift og hadde to barn. Håper det er mulig å finne ut mere ut ifra mine få opplysninger.På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1920 United States Federal CensusName: Augusta Gregersen Home in 1920: Shoultes, Snohomish, Washington Age: 27 years Estimated Birth Year: abt 1893 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Wife Spouse's Name: George Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Married Race: White Sex: Female Year of Immigration: 1916 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 276Household Members: Name Age George Gregersen 38 Augusta Gregersen 27 Paul Gregersen 1 1/12 Milard Gregersen 2 4/12 Både Shoultes og Everett (jf innlegg 2) ligger i Snohomish county.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Ja det må være henne. Kjempeflott;-) Jeg går ut ifra at 'Evereth, Wash.' vil si byen Everett i Washington?Kan du finne noe om henne i Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

1930 United States Federal CensusName: Augustas Gregerson Home in 1930: Shoultes, Snohomish, Washington Age: 37 Estimated Birth Year: abt 1893 Relation to Head of House: Wife Spouse's Name: GeorgeHousehold Members: Name Age George Gregerson 48 Augustas Gregerson 37 Miller Gregerson 12 Paul Gregerson 11 Edna Gregerson 10 Gladys Gregerson 8 Jennie Gregerson 6 Carl Gregerson 3 1/12Har var det litt flere enn 2 barn. Augusta immigrerte 1916, og George i 1914 (også fra Norge). Han er fisker. De giftet seg når hun var 23 og han 35.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Ja der har du det! Takk skal du ha Hanne Line;-) Så ikke innleggene dine før etter jeg hadde skrevet ferdig:-)Håper du kan finne mere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Wash er forkortelse for Washington, ja. Og jeg drar sluttning om at Evereth egentlig skal være Everett.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Washington Births, 1907-1919Name: Meller George Gregerson Birth Date: 5 Oct 1917 Location: Snohomish Sex: Male Race: White Father's Name: George Gregerson Mother's Name: Augusta Johanson Image Filename: 2564Augusta Johansdatter = Augusta Johanson?- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Washington Births, 1907-1919Name: Paul John Gregerson Birth Date: 111??18 Location: Snohomish Sex: Male Race: White Father's Name: George Gregerson Mother's Name: Augusta Jobinsin Image Filename: 2564- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Det er vel slett ikke uvanlig at hun ble skrevet som Johanson i stedet for Johansdatter:-) Kan du finne ut hvor George Gregerson var fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

U.S. World War II Army Enlistment Records, 1938-1946Name: Miller G Gregerson Birth Year: 1917 Race: White, citizen (White) Nativity State or Country: Washington State: Washington County or City: SnohomishEnlistment Date: 28 Nov 1942 Enlistment State: Washington Enlistment City: Tacoma Branch: Branch Immaterial - Warrant Officers, USA Branch Code: Branch Immaterial - Warrant Officers, USA Grade: Private Grade Code: Private Term of Enlistment: Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law Component: Selectees (Enlisted Men) Source: Civil LifeEducation: 4 years of high school Civil Occupation: Cartographer Marital Status: Single, without dependents Height: 66 Weight: 134-Minnesota Marriage Collection, 1958-2001Name: Miller G Gregerson Gender: Male Birth Date: 5 Oct 1917 Age: 80Spouse: Laura V Johnson Gender: Female Spouse Birth Date: 25 May 1920 Spouse Age: 78Marriage Date: 17 Jun 1998 State: Minnesota State File Number: 8872-U.S. Public Records IndexName: Miller G Gregerson Street address: 336 Saltn Bay Dr City: Everett County: Snohomish State: Washington Zip Code: 98201 Phone Number: 425-394-0930 Record Number: 551387514- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death IndexName: Paul Gregerson SSN: 535-18-4844 Last Residence: 98036 Lynnwood, Snohomish, Washington, United States of America Born: 19 Nov 1918 Last Benefit: 98201 Everett, Snohomish, Washington, United States of America Died: Mar 1980 State (Year) SSN issued: Washington (Before 1951 )-Washington Death Index, 1940-1996Name: Paul J Gregerson Date of Death: 16 Mar 1980 Place of Death: Lynnwood Age: 61 Estimated Birth Year: abt 1919 RESIDENCE: Lynnwood Gender: Male SSN: 535-18-4844 Certificate: 006249 - hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Vil du med innlegg nr. 11 si at denne Miller lever i dag?!Vil fødselsdatoen i innlegg nr. 9 si 11. jan 1918 eller 1. nov 1918? Det er sikkert umulig å si sikker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

11) Har ikke funnet Miller død i Soscial Scurity Death Index eller Washington Death Index. Det at han finnes i Public Index trenger ikke bety at han lever i dag.'About the US Public Records Index (1984-present)The US Public Records Index is a compilation of various public records spanning all 50 states in the United States from 1984 to the present. These records are all accessible to the general public by contacting the appropriate agency. Ancestry.com has simply made the process of finding certain public records easier by making them available in an online searchable database.Each entry in this index may contain any or all of the following information:A person’s first name, middle name or initial and last name A street or mailing address A telephone number A birth date or birth year ' 9) Se innlegg 12- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Javel. Kan du finne Augusta eller Georg døde? Mere informasjon om dem?Hvis denne Miller lever, må det vel være mulig å søke han opp i telefon/adresse søk (slik som vi i norge har f.eks. 1881)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Hei Hanne Line! Jeg kan faktisk finne Miller Gregerson på www.whitepages.com. Han er bosatt i Everett i Washington, og er riktignok 89 år gammel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide
LenkeVet ikke om dette er rett George:Gregersen Georgefødt 4 22 1881 død 7 13 1931- hanne line -
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Finner ikke Augusta eller George død i 'Washington Death Index, 1940-1996'. Det kan tyde på at de døde før 1940.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Frydenlund Rostad

Ja, Hanne Line, det må være riktig Georg du har i innlegg 17. Iflg. kirkeboka for Lurøy ble han født den 27 apr 1881, og ikke den 22 som det er oppgitt, men ellers stemmer det veldig bra. Jeg så faktisk nå at denne Georg er broren til min tippoldemor på andre siden. Har tidligere søkt etter han og flere av hans søsken, og fikk allerede da vite at han var gift men ei Augusta, men det slo meg aldri at det kunne være den Augusta:-) Jeg sier bare; 'Verden er ikke stor'.Takk for all hjelp, Hanne Line.PS. SÅ du kunne ikke finne Augusta i 'Washington death index'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.