Gå til innhold
Arkivverket

[#59399] Hvor ble det av Laura Ellingsdatter fra Ådal i Ringerike?


Gjest John Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Johansen

Laura Ellingsdatter, født 15. des. 1888, døpt 3.feb. 1889 i Hval kirke Ådal, Buskerud. Konf. 3. sept. 1903 i Hval kirke. Hun er datter av Caroline Hansdatter født 14. april 1870 i Ådal og Elling Johnsen Hvitmyr, født 17. sept. 1865. Ved FT. 1900 bodde hun i Jørgensplassen, Semmen i Ådal, Elling reiste til Amerika i april 1888, altså 8 mnd. før Laura ble født. Caroline giftet seg med Anton Jørgensen Nyborg i Norderhov. Laura ble ' underholdt av fattigvesenet.'Omkring 1906 skal Laura ha reist til Kongsbergområde, hvor hun ble gift. Kan noen gi meg tips om hvor hun ble av? og har hun etterslekt ? Hun skal ha 2 Halvbrødre Einar Antonsen,f. 12.jan. i Skollerud, Ådal og Elling Johansen. f. 13. sept. 1899 i Norderhov Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Johansen

Takk Kristinn for respons. Jeg har vært i kontakr med alle arkiver jeg vet om, men har ikke funnet svar på hvor Laura ble av. Jeg har nå håpet å gå veien om Lauras brødre. Hvis de har etterlevende så ville Laura vært dere tante, og de kunne kanskje løst spørsmålet. Jeg regner med at de eventuelt står i folkeregisteret, men jeg har ikke adgang til det. Jeg håper at nå som saken er trukket opp igjen at noen kan hjelpe da spørsmålet er ganske viktig for meg.Alle tips mottas med takk. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Hei JohnHar du sett i dødsfallsmeldingen/skifte etter Caroline hennes datter Laura burde være nevnt der på lista over arvinger.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei. Til (3): Lauras halvsøsken på farsiden var vel født i Amerika?Derimot virker det som i hvert fall Lauras eldste halvbror på morsiden ble gift her på Ringerike.Lysningsprotokollen for Norderhov viser at 18/11-1917 ble det i Lunder kirke lyst for Einar Antonsen Gardhammer f.12/1-1896 på Skollerud i Aadalen og Berta Paulsdatter Meier: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4188&idx_id=4188&uid=ny&idx_side=-19>LenkeKlokkerboka for Norderhov viser at de giftet seg 24/11-1917 i Norderhov. Par nr.36:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Etter Dødsfallsprotokollen til lensmannen i Norderhov bodde Einar Antonsen og kona Berta på Ringåsen da Bertas far, Paul Paulsen Meier, døde 24/2-1939.(Ringåsen ligger ikke langt fra Norderhov kirke). Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Lauras mor, Karoline/Caroline Hansdatter, giftet seg som kjent med Johan Narvesen den 9/12-1899. Se nr.49: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4187&idx_id=4187&uid=ny&idx_side=-275>Lenke.Deres eldste sønn Elling ble f.13/9-1899 og dpt.15/7-1900 i Lunder kirke. Nr.8: Lenke.Foruten Elling. hadde Johan og Karoline minst 6 andre barn. Alle disse 6 var døpt i Veme kirke. - Anne f.5/6-1901. Nr.55: Lenke. – Ole f.4/2-1903. Nr.63: Lenke. – Kristian f.20/1-1906. Nr.87: Lenke. – Jenny Kristine f.15/12-1907. Nr.1: Lenke. – Olav f.24/9-1909. Nr.3: Lenke. – og Johanne f.30/6-1913. Nr.6:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Caroline/Karoline Hansdtr hadde 2 barn før hun ble gift med Johan, men disse døde uten barn. I ekteskapet med Johan hadde hun 6 barn, alle er omtalt i min slektsoversikt over Syversen slekta.tlts@sensewave.com Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Johansen

Hei Tom. Takk for tipsene. Jeg er veldig spendt på slektoversikten du viser til, men E- mail adressen din går ikke gjennom. Kan du bekrefte den på¨nytt? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.