Gå til innhold
Arkivverket

[#59403] Tjøtta - Arnt Peersen og Karen Pedersdatter


Gjest marit johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest marit johansen

Finner ikke i kirkebøker Arnt Peersen f ca 1748 Tjøtta eller Karen Pedersdatter f ca 1751 Tjøttai 1801 telling finner jeg de i Tjøtta - Bøen med barna Berit (senere-silvalen) -Johanna - PeerLeter etter deres anerFinnes det bygdebok for Tjøtta ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Det finnes bygdebok for Vevelstad, men den dekker nok ikke Bøen, som i dag ligger i Alstahaug kommune.Hvis man skal se på aktuelle kandidater som står i innrulleringsmanntallet for 1769, er det ikke så mange på Helgeland som er i passende alder. Vi finner en som dreng på Vevelstad. Han oppgis å være 25 år og født på Offersøya. En annen mulig kandidat er i Eiteråga, Vefsn i 1769, døpt 1749. Jeg tror det kunne ha hjulpet om man fant trolovelsen og vielsen til dette paret.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit johansen
Lenkesom et av de første parene høyre side ,finner jeg de i 1787 forlovet Arent Pedersen-wevelstad Karen Pedersen - Remenstår det der at deres foreldre er haagen arentsen Bra???og Peder Eliasen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide
LenkeHaagen Arentsen, Bragstad (Brastad), er vel ikke far til noen av disse? Han er vel bare forlovningsmann/vitne eller hva det nå kalles.- hanne line -
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hvis den Karen Pedersdatter nevnt i innlegg er den riktige, så har jeg noe bakover på hennes mor, Johanna Iversdatter. Se også tidligere debatt: LenkePeder Larsen sine aner har jeg ikke funnet.- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit johansen

Tusen takk for hjelpen, Peder Larsen hvis alle brikker stemmer :)blir 7 ende ledd i mitt familie tree

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.