Gå til innhold
Arkivverket

[#59407] Løten - Brenden


Gjest Kjersti Brenden Haukåssveen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjersti Brenden Haukåssveen

Søker etter Brenden - slekt fra Løten. Kjenner veldig lite til denne familien. Det jeg (tror...)vet er at etter 1900 bodde ikke menneskene jeg leter etter på gård,så har ikke noe gårdsnavn å gå ut ifra. Min bestefar het Hans Magnar Brenden. Søsknene hans het(er) - Sverre, Oda, Ivar, Astrid. hvis jeg har forstått det riktig. Faren het Henrik Brenden og bodde på Løten første del av nittenhundretallet. Om han var derifra er jeg ikke sikker på. Tror han var gift med Anna. Noen som kan hjelpe meg et stykke på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Løten bygdebok omtaler en Sverre Brenden f 1908, sønn til Karl Kristiansen bosatt i Brenna. Sverre hadde 7 søsken,men ingen med noen av de navnene du oppgir. Det hadde vært lettere å søke etter riktig person dersom du kunne oppgi når din bestefar Hans Magnar var født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Jeg har sett gjennom kirkebok for Løten 1922 og 1925 uten å finne noen Hans Magnar. Det kan hende jeg har oversett han, det kan hende han er blitt døpt langt utenfor normal periode. Opplysningene du har er få og usikre, så det er vanskelig å søke. Det jeg anbefaler er at du tar kontakt med sognepresten der din bestefar giftet seg, dersom du vet det. Der kan du spørre om foreldre og fødsel oppgitt i forbindelse med vielsen. Dersom presten er av det vrange slaget og ikke vil slå opp for deg fordi det ligger innefor sperretiden, kan du be om å få utskrevet vielsesattest. Det kan han ikke nekte, men det er mulig du må betale noen kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.