Gå til innhold
Arkivverket

[#59408] Anne Helvig Martinsdatter


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde hva som står som navn og opplysninger på Anne Helvigs foreldre. (Nr. 22 av jenter)Lenke På forhånd takk! mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

'Gaardmd Johan Martin Sølvesen Hobæk og Kone Olea Knutsdtr'Olea Knutsdatter var fra Lauve i Hedrum og søster av min tipp-tipp-oldefar. Jeg tror jeg har registrert en del på disse folkene, men det ligger på min hjemme-PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Anne Helvig Martinsdatter var født 25. juni 1848 på Hobæk Øvre i Tanum sogn i Brunlanes, døpt 23. juli 1848, død 13. mars 1914 i Eidanger.Gift (1) 1868 med Anders Jacobsen (1843-1875), Kroken i Kjose sogn i Brunlanes. Jeg har registrert barna Matilde Otilia (1869-1928), Johan Martinius (1872-1950) og Nils Alfred (1874-1933).Gift (2) med Kristoffer Andersen, født 3. oktober 1848 (i Eidanger), død 8. juni 1911 (i Eidanger). Jeg har registrert sønnen Anders Martin Kristoffersen Kokkersvold (1878-1954), bosatt på Kokkersvold i Eidanger.Anne Helvig Martinsdatter var datter av Johan Martin Sølvesen (1816-1901) og Olea Knutsdatter (1819-1894), begge døde på Bærug i Kjose sogn i Brunlanes. De var blitt gift 28. september 1843 i Hedrum. Johan Martin var sønn av Sølve Nilsen (1772-1839) og Berte Iversdatter (1775-1831) på Fossene i Hedrum, mens Olea var datter av (mine 3xtipp-oldeforeldre) Knut Knutsen (1778-1865) og Berte Anundsdatter (1783-1875) på Lauve i Hedrum.For videre aner henviser jeg til Jan W. Krohn-Holms bygdebøker for Hedrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen hjertelig takk for hjelpen!!Dette var virkelig bra. I morgen skal jeg kontakte biblioteket for bygdebøker fra Hedrum.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.