Gå til innhold
Arkivverket

[#59415] Røros: Hvem var Anne Margrete Vilhelmsdt. Lund?


Gjest Ingebjørg Romulslie
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

De var altså ikke gift i 1900! Rasmus Jonsen Bygmester født 1834 gift med Anne Pedersdatter Tørres, bodde på Mattisvollen i Djupsjølien (RB 3 side 158). Det var der Anne W Lund tjente da Maria ble født. Videre er Rasmus Jonsen Bygmester og Anne Pedersdatter Tørres faddere på hvert sitt av de to barna. Her må det være en sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Aslaugs dåp (nr 35): Lenke. Dette er åpenbart den samme damen!Ellers er så vidt jeg kan se Anne Margrete Wilhelmsdt. ikke fadder til noen av barna til Anne Ellingsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Aslaug bor sammen med mora i 1900, det så jeg ikke i farten. Man blir komplett 'grepet' av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Se anmerkningen ved dåpen: 'Han skal have havt mange uægte Børn. Hendes 3die Leiermaal.!! - Det var da voldsomt til fruktbarhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Du kan sikkert fortsette å lete, siden hun fortsatt har igjen ca 10 år av fruktbar alder.Enkemannen Rasmus Bygmester døde ifølge Rørosboka i 1915, så hun kunne sikkert ha tilhold hos ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Det er forsatt ingen avgjørende beviser som sier at Anne Margrete Vilhelsdt. Lund på Røros er den samme som det uekte tvillingbarnet til Broder Wilhelm. Men indisiene begynner å bli ganske overbevisende syns jeg.Foreldrene til Broder Wilhelm Klüver Lund skal være Lieutenant Hartvig Peter Lund f. ca 1796 i Trondhjem? g. 1824 m Edel Katrine Thode Klüver f. 1796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg er enig med i at alle indisier peker i en og samme retning. Unnskyld at jeg spør, men er noen av disse barna dine aner, Maria for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Tusen takk for super hjelp! Kjempeflott å komme såpass mye lenger med denne mystiske damen!Beste hilsen Ingebjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Unnskyld, Jeg så ikke spørsmålet ditt! Det er Jakob og Marie Haanæs jeg er i slekt med. Jakobs far er min Tippoldefar. Maries barnebarn er mine 4-menninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Da vet jeg litt om disse Hånes litt lenger tilbake i tid, ikke ut fra min egen slekt, men gjennom en slektstavle jeg satte opp for noen en gang. Stikkord: Ole Jacobsen Hånes fikk en uekte datter Sara i 1806 med Ingeborg Clementsdatter Sannes. Derfra og bakover har jeg en viss oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Jeg tror nok du vet mye som interesserer meg ;). Finner stadig tråder her med oppklarende opplysninger. Min adresse er romulsliekrøllalfahotmaildotcom.Men nå skal jeg finne pysjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest stig steinkjer

Hei !Ref innlegg 1.Har sjekket litt i Snåsa Bygggdeboka, om det skulle være til hjelp:I 1857 bodde fanejunker Broder Lund på gården Parnas vestre, gnr. 53, b.nr 1.Broder sitt første ekteskap var med Henriette Amalie, datter av presten Rynning. Ingen barn.Broder ble på nytt gift i 1870 med Laura Antonie Dyblie fra Orkdal. De flyttet til Mulstad, Kolvereid. De skal ha flyttet ca 1875. mvg stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Randi Haugros

Avskjediget fanejunker Wilhelm Broder K. Lund døde 31. august 1885, se nr. 8: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Kolvereid i Kolvereid, Ministerialbok nr. 780A07 /1 (1874-1885), Døde og begravede 1885, side 333. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6595&idx_id=6595&uid=ny&idx_side=-189>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Adolfine Gabrielle Dyblie, f. 29. august 1888 med foreldre enke. kaarkone Laura Antonie Lund og ungk. tjenestegut Jens Johannesen Rotvik: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Kolvereid i Kolvereid, Klokkerbok nr. 780C03 (1884-1898), Fødte og døpte 1888, side 20. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=15729&idx_id=15729&uid=ny&idx_side=-23>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.