Gå til innhold
Arkivverket

[#59425] Norderhov/Hønefoss: Niels Rasmussen og Gunil Hansdatter


Gjest Håkon Havik
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Havik

Niels Rasmussen og Gunil Hansdatter bodde på Ulverud under Kirkebye i Lommedalen i Bærum, og mye tyder på at de kom flyttende fra Norderhov. Niels ble begravet i Bærum den 15.15.1785, ble da oppgitt å være 35 år gammel - og burde være født rundt år 1750.Gunil Hansdatter er ved FT 1801 - [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f10220&gardpostnr=145&personpostnr=2798&merk=2798#ovre>Lenke - oppgitt å være 47 år gammel, og burde være født rundt år 1754. Hun er muligens en av to med samme navn som blir gravlagt i Bærum i 1829/1830.Jeg har funnet en Niels Rasmussen Hønefoss konfirmert i Norderhov i 1771: LenkeJeg finner Niels Rasmussen Hønefoss viet i Norderhov til Gunil Hansdatter den 01.04.1777: LenkeDen 28.09.1777 døpes datteren Gubiør. Niels og Gunil er da bosatt på Vestern Ødegaard:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Takk for det Ann-MaryJa, de to er gode kandidater. Likevel skulle jeg gjerne vært litt mer sikker på at jeg er på riktig spor.Er det noen med tilgang til flere kilder fra Ringerike som kan hjelpe?Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.