Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#59475] Ole Jonsen og Siri Arnesdtr. Loddefjord , Hordaland. Hvem var de?

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Ole Johnsen og Siri Arnesdtr. var trolig gift rundt 1697. De holdt til i Loddefjord, (Askøy)hvor de i alle fall fikk fire barn.Det var:1. Jon ca 1698 - 1751 Bjørndal,2. Ole ca 1699 - 1759 Lien,3. Karen ca 1701 - 1763 Kjøkkelvik,4. Anders ca 1706 - 1761 TennebekkenOle ble gravlagt 19.02.1726 i Loddefjord mens kona Siri Arnesdtr. ble gravlagt 23.03.1742 i Bjørndalen hvor hun oppholdt seg hos sønnen Jon.Er der noen av Brukerforumets mange dyktige brukere som kan ha en formening om opphavet til Ole og Siri? Dessverre er ikke Loddefjord med i 1701 manntallet, så jeg vet ikke noe om alder på noen av dem. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Her er et par med samme navn som døper en sønn Arne i Korskirken i Bergen 19.11.1710. Men jeg vet ikke om det kan være paret fra Loddefjjord. Dette paret døper i alle fall ikke flere barn i Bergen.LenkeFadderne sier meg heller ikke noe rent umiddelbart, men kanskje andre kan gjennkjenne dem. Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.