Gå til innhold
Arkivverket

[#59492] Elias Andreasen Flannum f.1859 Modum


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Johanne Berget

Kan noen hjelpe meg med å finne Elias Andreasen Flannum fra Tarmen Modum.Han skal ha emigrert til Amerika. Han hadde 10 barn. Det kan være en mulighet at også Nils og Martin Christoffersen, hans nevøer emigrerte samtidig. De ble hvist gifte i Amerika.MVH Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dette var litt vrient! Jeg finner ingen Elias Andreasen på Modum i 1865-tellingen.Om ikke familien hans emigrerte da han var barn?Finner en familie med mange barn på Tarmen i Modum i 1865.Kan det tenkes at Elias var en sønn i denne familien?LenkeVet du om han fikk barn i Norge, eller i Amerika?Har ikke sett etter han i 1900-tellingen. Men med så få opplysninger blir det vanskelig å lete, er jeg redd.Fant flere gårder med Flannum-navn, men kun en med en Nils Andreasen som husfar i 1865? Kan dette være slekt?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg i alle fall dåprn til Elias Andreasen i 1859: LenkeV. s. kirkeboka dåp nr. 128. far Andreas Pedersen, mor litt vanskelig å tyde fornavn, men mener det står Gunvaldsdatter?Skal se om jeg finner flere opplysninger om dette paret.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, her fant jeg en Andreas Pedersen gift med en Gunvaldsdatter her på går Tarmen i 1865, men finner ikke sønnen Elias hos familien sammen med andre barn i familien? LenkeMerkelig?Denne Gunvaldsdatter her også et dobbeltnavn. Kan det være at Elias bor hos andre, eller at barna er feilført med fornavn?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved foreldresøk på Andreas Pedersen og hustru Anne Gunvaldsdatter fant jeg følgende barn født på Modum:Maren Oleine 10 des 1849Hans Peder 12 des 1852Godtfred 11 feb 1855Nicoline marie 5 jan 1857Elias 25 des 1859Amund 31 des 1861Legger en lenke til Elias fra denne kilden også: LenkeMen hvor han befinner seg 1865, har jeg ikke greid å finne ut.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Takk for svar angående Elias Andreasen FlannumHan var sønn av Andreas Pederesen Aasheim og Anne Karine Gunvaldsdtr. De hanne 12 barn. I 1911 var det skifte på Aasheim i Tarmen.Arvingene der var blandt annet sønnen Elias. Han var da reist til Amerika med 10 barn.Jeg får søke videre!MVH Helen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.