Gå til innhold
Arkivverket

[#59505] Hvem er foreldrene til Halvard Tollefson Mellom Kyllesdal 1739-1803


Gjest Arne Kjell Øverland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Kjell Øverland

Halvard Tollefson Mellom Kyllesdal født i 1739 og gift i 1766 med Helga Helleiksdatter Hallen i Uvdal, død 1823 i Skjold, Vindafjord, Rogaland. Halvard døde 1803 i Skjold, Vindafjord, RogalandEr det noen som har hans aner ??Er på jakt etter konas aner også....Med hilsen Arne Kjell Øverland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Ja disse er blant mine aner. Familien er omtalt over flere sider i Østrems bygdebok for Skjold, men det har du kansje sett.Halvards foreldre var Tollev Torjussen Grøtjorden (1709 - 1763) og Ragnhild Hansdtr. Solheim (f. 1712).Helgas foreldre var Hellik Vebjørnson Halden (d. 1753) og Kristi Olsdtr. Rennehvammen (1716 - 1778).Jeg har aner et stykke bakover og kan sende til deg hvis du oppgir Epostadr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Kjell Øverland

Flott, send meg det du har av anene, Jeg har mail adresse arneko (at) online (dot) no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Halvard ble først gift med Margit Gjestsdtr. Skarpåsen fra Nore og Uvdal 13. mars 1763, men hun døde allerede i 1764 ca 33 år gammel. Jeg kan ikke se at de hadde barn.Med hilsen Arnulf Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Kan vel også nevnes at Halvard og Helga finnes i 1801-tellingen på gården 'Frøeviig' i 'Schiold'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.