Gå til innhold
Arkivverket

[#59514] Naeseth, Gerhard B. The Naeseth-Fehn family history.


Gjest Jarle A. Ellingsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle A. Ellingsen

Hei. Er det noen som er i besittelse av denne bok med beskrivelse som følger: Naeseth, Gerhard B. The Naeseth-Fehn family history. The history and genealogy of two large interrelated families. Including the cognate lines of Stuverud, Neset, Bonhus, Gunderson, Haraldsen, Stephens, Ullevig and Stenstadvold. Madison, Wis. 1956. 346 s. Illustr., er jeg meget takknemlig for tilbakemelding.MvhJarle A. Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

De har den på Nasjonalbiblioteket i Oslo (til bruk i lesesalen), men det vet du kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Jarle! I found a reference to another book by the same author (Naeseth) at our local library: Norwegian Immigrants to the USA, a biographical directory. Is there some particular family information you are looking for? Maybe it is in this book, too?mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle A. Ellingsen

Jan Peter Wiborg. Takk, nei det viste jeg ikke.Patty Dahl. Thank you. I'm very interested in the family of Christen/Kristen Johannesen Stenstad, born 10.10.1880 in Holla and his descendants.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei igjen Jarle! Do you know the names (including first names) of any of the USA descendants...or where they lived in the USA?Many Norwegian immigrants with the last name 'Johnson'...so it would help to have more info... Also, have you been able to locate the family in the USA census records? mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Gerhard Brandt Naeseth f. 14. april 1913 Valley City, Barnes Co., N.Dakota. Hans far var Carelius Gunnarson Naeseth f. 8. januar 1881 Wannamingo Twp., Goodhue Co., MN. Hans mor var Emma Louise Brandt f. 23. januar 1890 Brandt, Deul Co., S.Dakota. Hans farmor var Berthe Bastiansdatter Schulerud f. Brødbøl i Vinger 5. oktober 1838. Hun giftet seg 9. januar 1860 i Wannamingo m. Gunder Kjøstelsen f. 9. oktober 1836 Neset, Holla i Telemark. Dataene er hentet fra et slektshefte som befinner seg på en gård her i Vinger hvor det bor Schulerud slekt. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarle A. Ellingsen

Takk for utfyllende informasjon, Finn Sollien.Hi again, Patty. Here's the background of my question. A letter recived back i 1984, were Gerhard B. Naeseth said that the new book would be out july 1984. My main focus is what he did find out about the descendants of Christen Stenstad and his wife Lilly Forneboe.Sorry if I confused you.Jarle

bilete4867.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hi Jarle! Well, the next time I am at the library I will look for the one book they have by Gerhard Naeseth. Maybe Christian Stenstad will be in this book too.I did find a Christ Stenstad age 27 living in Beltrami Co, MN in the 1910 census...he immigrated 1904..not married. You gave 2 birth years in #5...was he born Oct 10 1880 or 1883?mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Jeg mener bestemt at Naeseths bok også er å finne i Norsk Slektshistorisk Forenings bibliotek - les mer om biblioteket og åpningstider her: Lenke. Hvis jeg ikke husker helt feil, har Naeseth slektsforbindelser til bl.a. Dronning Sonjas slekt fra Holla i Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Til innlegg 10: Jeg kan bekrefte at dronning Sonjas slekt er inkludert i boken til Naeseth. Haraldsen er da også nevnt i bokens tittel. Boken er et godt utgangspunkt for arbeid med dronningens slekt, og jeg har funnet få feil når jeg har forsøkt å dobbeltkontrollere opplysningene.DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.