Gå til innhold
Arkivverket

[#59518] Harch fra Bergen


Gjest Ole-Jacob Jorsett
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole-Jacob Jorsett

Jeg har Maren Harch, Claus, Conrad og to stk. Johan Harch i Bergen mellom 1722 og 1815 - men kjenner noen til denne familien? Er Maren datter av Johan f.eks.? Finnes det noen familiebok? Takker for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Noen slektsbok for denne slekten kjenner jeg ikke til. Sollieds kartotekkort kan gi en del opplysninger:Claus Harch, født i Bergen, mestersnekker i 1734, var i 1713 gift med Karen Conradsdatter Meinholt. De hadde tre kjente barn: Barbara Catharina, fd. 1719, Claus, fd. 1723, død 1723, og Claus, født 1726. Sønnen Claus Harch, født 1726, hadde barna Conrad, født 1750, Jan, født 1753, og Karen, født 1757.Johan Harch, født i Bergen, mestersnekker 1744, giftet seg i 1746 med Malene Baltzersdatter Bolt. De hadde sønnen Baltzer.I Bergen var det på 1700-tallet også familier som skrev seg Harchen og Harckens.Maria Harchens, født 1745, var datter av kjøpmann Peter Harckens (fra Tønder i Slesvig, borger 1741) og Maria Benjaminsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

I siste halvdel av 1600-tallet kom en av mine aner til Bergen, løytnant Wessel Harches (deltok bl.a. i 'Gyldenløvefeiden'). Jeg vet ikke hvor han var født, men fornavn/etternavn tyder på hollandsk opprinnelse. Etternavnet TROR jeg kanskje betyr 'sønn av Harch/Harche', men jeg vet ikke sikkert. Om han hadde noe å gjøre med de du nevner, vet jeg heller ikke, men han døde i Trøndelag i 1718.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Karen Conradsdtr døpt 5 des 1680 i Korskirken, Bergen. Hennes far Conrad Meinholt, også nevnt som Conrad snidker etc. Hennes mor er Barbra Pedersdtr, jeg har Barbra som fadder i Korskirken 31 jan 1690, nevn som Conrad Snidkers kone, Barbra Pedersdtr Lenke. Conrad er det mye informasjon om, men jeg har ikke funnet hans fødsel eller når han døde. Det samme gjeller Barbra.Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.