Gå til innhold
Arkivverket

[#59520] Kommunale folketellinger i Bergen, Sigvart Johan Alstrand Batalden f. 1883


Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Hillersøy

Vil gjerne vite om denne mannen bur i Bergen ved dei kommunale tellingane i 1919 (usikker på om det er rett årstal) og 1929.I så fall, kvar budde han, og kva heitte kona og evt born.Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I adressebøkene for 1922 og 1924/25 nevnes bare Martin og Anna Batalden.Skipsfører Sigvart Johan Batalden meldte flytting fra Kinn til Bergen i 1930, og han giftet seg i Nykirken 22. desember 1930 med Hilma Kristine Sivertsen, født i Bergen 29. juli 1893. De flyttet til Nesttun i Fana 3. juli 1936. Da hadde de en sønn, født 1931.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Tusen takk til Yngve og Rune!Til Yngve: Fann du opplysningane i kyrkjebøker,eller i andre kjelder?Mvh Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Adressebok for Bergen 1924-25 ligger her:LenkeDe to var nok ikke gift. Anna var tjenestejente, og bodde i Welhavensgt. 5a. Martin A. Batalden bodde i Kalfarveien 31.Jeg fant opplysningene om Sigvart i Bergen folkeregisters arkiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Norges skipsførere, utgitt 1935. Sigvar Johan Alstrand Batalden, Bergen, f. 7-11-1883 i Kinn. Til sjøs 1899 med dampskip 'Bergenseren' av Bergen, tilhørende Harald Wesenberg. Styrmannseksamen 1902 og skipsførereks. 1908 i Bergen. Styrmann bl.a. med dampskip 'Echo', dampskipet 'Colombia', dampskipet 'Sneland', alle av Bergen. Blev i 1903 fører av dampskipet 'Batalder' av Florø, tilh. A.s. Bataldens Havfiskeselskap. Har senere ført dampskipet 'Colombia', dampskipet 'Jern', dampskipet 'Sneland', dampskipet 'Lysland', dampskipet 'Collingwood', dampskipet 'P.G.Halvorsen', samtlige av Bergen, tilh. Adolph Halvorsen. - Sluttet sjøen i 1919. Nu forretningsmann. - Gift. 1 barn.Jeg har i hele min sjøfartstid ikke vært med på grunnstøtning, kollisjon eller større havari (mindre sjøskader undtatt), før jeg som fører i novbr. 1921 med los ombord hadde min første grunnstøtning, og senere på under 6 mndr. fikk to grunnstøtninger til, hvorav den ene med los ombord. Dampslipet 'P.G.Halvorsen', - som er oppkalt efter rederens far, som bekjent startet den første Englandsrute med den langt forut for sin tid bekjendte dampskip 'Brittania' - førte jeg i 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.