Gå til innhold
Arkivverket

[#59534] Anders Fransen på Stintha plass, Tune 1801


Gjest Laila Semming Hynne
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Semming Hynne

HeiJeg finner dette paret i 1801 tellingen for Tune LenkeFinnes det noen bygdebøker for Tune som kan fortelle litt mer om denne familien.På forhånd takk for hjelpen.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

ANDERS FRANTSEN SEM Pedigree Male Family Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: Marriages: Spouse: ANNE SORENSDR Family Marriage: 08 JUL 1795 Moss, Ostfold, NorwayKan det være disse, sakset fra familysearch.com?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Denne sønnen fant jeg født, via fam.search.com:Frantz Christening: 15 MAR 1796 Tune, Ostfold, Norway Father: Anders Frantsen Family Mother: Anne SorensdrOg han har du jo også i folketellingen for 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei ErlingTusen takk for raskt svar. Takk også for vielsen:-)Hadde funnet barna deres, de fikk også ei datter i 1803. Dumt av meg å ikke skrive det. Beklager. Men vielsen hadde jeg ikke funnet ennå.Lurte på om det sto noe i en eventuel bygdebok om hvor Anders kom fra. Og når han døde. Har en sterk mistanke om at han kom fra Vestfold skjønner du.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei! I Tune gårdshistorie del 2: Stinta, husmannsplass under Stenrød.(Nærmeste nåværende nabo til Hotel Quality) ' I 1790 ble plassen overtatt av Anders Fransen, f.ca 1757 d.1824, g.m. Anna Sørensdr. f. 1763 d. 1821. Barn: Frans f. 1796, Helena Maria f. 1799 d.s.s. Kristian Wilhelm f. 1798, Helena Maria f. 1800, Anne Sofie f. 1803 d. 1829 og Johannes f. 1808 d.s.å'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Eldste sønn Frans døpt 15.3.1796 g. m. Inger Andersd.Kirkehytta, Jeg har registrert i min database 4 barn; Anne Marie 1818,Anders 1821,Helene Maria 1825,Johannes 1830.Alle barna gifter seg, og jeg har etterkommere, unntatt for Anne Marie. Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei RolfTusen takk for oppslaget i bygdeboken.Jeg tolker det dithen at forfatterne av bygdeboken ikke vet hvor Anders kom fra. Så i kirkeboken når han døde (har lett i den tidligere, men må ha oversett innførselen) mener det står circa 67 år. Så da er han vel ikke fra Tune, når heller ikke presten vet når han ble født.Men det er et par ting som jeg stusser ved. Det første er at han var på Stinta Plass, Tune i 1790. 'Min' Anders var ikke i Østfold i 1790. Dessuten så gifter han seg 1795 i Moss. De har også en sønn Ole ifølge folketellingen som er født ca 1791. Har du funnet han døpt? Kan Anne ha fått denne gutten med en annen Anders før hun giftet seg?Jeg har sjekket fadderne til de barna jeg har funnet, men finner ingen som heter Fransen dessverre.Igjen takk for hjelpen.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

Hei igjen RolfDu kan godt sende meg en mail på seh(krøllalfa)sfjbb.netDa kan jeg sende deg det jeg har på 'min' Anders. Har ikke lyst til å legge det ut her for det er ganske usikkert så langt.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.