Gå til innhold
Arkivverket

[#59543] Tydning av kirkebok


Gjest Tone  Jacobsen Patrick
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone  Jacobsen Patrick

hei kan noen hjelpe meg å tyde hvem som er forlovere til Egil Ossean Jacobsen og Margit Kristine Andersdatter inngått 03.05.1918, lysning 28.04.1918Kildeinformasjon: Fylke: Akershus, Prestegjeld/sokn: Ås, Nordby, Kirkeboktype: Klokkerbok, Nummer (arkivreferanse): II 1 Periode: 1901 – 1920, 1918 nr 5 på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Prøver meg på en tydning slik at du kanskje kan få hjelp videre av andre på forumet:1. Gårdbr. Alf Faale, Sneis2. Gardsf.m. Chr F? , ibdKomm. ang tydningen:Ang nr 1: Alf jmfr Alf i linjen over, Faale jmfr Faale i parentes 5 linjer opp på siden der a-ene er tydeligere med hele strekene i behold (det finnes Faale-slekt i FT1900 som er fra Nordby sogn), Sneis (gård) finnes i Nordby jmfr O.Rygh 'Norske Gaardsnavne'Ang nr 2: F jmfr F i Frogn 5 linjer ovenfor og T i Tømmermerker 6 linjer nedenfor. Resten av etternavnet er jeg usikker på. ibd = ibidem = sammesteds.Håper du får mer hjelp! Mvh Anniken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.