Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tone  Jacobsen Patrick

[#59543] Tydning av kirkebok

Recommended Posts

Gjest Tone  Jacobsen Patrick

hei kan noen hjelpe meg å tyde hvem som er forlovere til Egil Ossean Jacobsen og Margit Kristine Andersdatter inngått 03.05.1918, lysning 28.04.1918Kildeinformasjon: Fylke: Akershus, Prestegjeld/sokn: Ås, Nordby, Kirkeboktype: Klokkerbok, Nummer (arkivreferanse): II 1 Periode: 1901 – 1920, 1918 nr 5 på forhånd takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anniken Lindaas Kolstad

Prøver meg på en tydning slik at du kanskje kan få hjelp videre av andre på forumet:1. Gårdbr. Alf Faale, Sneis2. Gardsf.m. Chr F? , ibdKomm. ang tydningen:Ang nr 1: Alf jmfr Alf i linjen over, Faale jmfr Faale i parentes 5 linjer opp på siden der a-ene er tydeligere med hele strekene i behold (det finnes Faale-slekt i FT1900 som er fra Nordby sogn), Sneis (gård) finnes i Nordby jmfr O.Rygh 'Norske Gaardsnavne'Ang nr 2: F jmfr F i Frogn 5 linjer ovenfor og T i Tømmermerker 6 linjer nedenfor. Resten av etternavnet er jeg usikker på. ibd = ibidem = sammesteds.Håper du får mer hjelp! Mvh Anniken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.