Gå til innhold
Arkivverket

[#59545] Billedformatet i scanna dokument


Gjest Magne Polden
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Polden

Digitalarkivet har lagt ei enorm mengd scanna dokument på internett, og all ære for det. Men eg vil stilla eit spørsmål ved om billedformatet .JPG er mest hensiktsmessig. Eg vil ikkje spørja etter .TIFF, som er ukomprimert, det vil gi samanbrot i både servar og linjer før du får sagt kake. Men eg trur at .GIF er bedre egna enn .JPG til tekstsider. Den store ulempa med .GIF er den små fargepaletten den disponerer, når den 'interpolerer til næraste farge'. Men den beheld skarpe konturar der det er skarpe konturar. Derimot .JPG 'mjukar opp' skarpe konturar, slik at ein skarp svart strek vert meir diffus, og ikkje fullt so svart. Ein annan ting er at bildene vert lett mindre i datamengd med .GIF. Dermed so er det mi meining at .GIF kan gi bilder som tåler meir forstørring før skriftbildet vert 'graut', samtidig so er desse bildene lettare å lasta ned, avdi dei tek mindre plass. Kostnaden, som er færre fargar, betyr vel ingen verdens ting i eit tekstdokument ?Magne Polden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Eg ser no at Gif ikkje svarer til dei forventningane eg, utifrå beskrivelsen, hadde. JPG er nok eit bedre, om enn ikkje fullgodt alternativ.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bent Vangli

Jeg har samme mening. JPG er brukt da det syntes mest velegnet på nåværende tidspunkt. Bildene er arkivert i vesentlig høyere oppløsning, typisk 4500x3500 piksler i png format (tapsløs komprimering). Bildene på internett er redusert til passe innenfor 2048x1536 piksler med jpg komprimering, som begge deler innebærer visse tap. Tanken er at en gang i frmtiden med høyere båndbredde osv. vil maskinelt og automatisk kunne regenerere internettbildene med bedre oppløsing. Valgene ble gjort ut i fra en betraktning om god nok billedkvalitet for de fleste, med det utstyret som i dag er i bruk hos vanlige mennesker :-)Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.