Gå til innhold
Arkivverket

[#59547] Lo/øvli-Ranem


Gjest Vibeke Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Vibeke Hansen
LenkeLurer på om noen vet hvor det stedet er. Det er moren til dåpsbarn nr. 21 som kommer fra det stedet. Klarer noen eventuelt å lese resten på nr. 21?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Lenken virker ikke, men Ranem kan kanskje være Ranem i Overhalla i Namdalen i Nord-Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Lenken ser ut til å være rett nå.... Det finnes Løvlid i Nord Trøndelag, Meraker. Kan hun være derfra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Vi har Ranem i Overhalla (N-T), men også Ranheim i Tr.heim.Vil satse mest på det første alt. (lenka funker ikke hos meg,men hvis den funker hos andre r det vel her problemet ligger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Problemer med å lese hele. Men noe av det tror jeg er: p. Anne Knudsdt. Løvli. Barnet født hos ... ...? Moderen .. fra Størdalen, og fødte......?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Ser ut som faren er fra 'Froens' prestegjeld (noe som vil si Frøya).På en annen side kan det også stå Froels prestegjeld,og da er vi i N-Tr.Ikke lett denneDag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Erling har alt nevnt det at Løvlid finnes i Meraker, og Meraker ligger jo i Øvre Stjørdal. Så da ser det jo ikke helt galt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Står det 'Isanes' eller 'Ifanes' eller noe sånt, på faren? Finner ikke noen gård med det navnet eller noe tilnærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes bare 2 Halvor Eriksen f. i F... i 1865, og den ene er for ung. Da blir det kun denne personen igjen, om ikke han er død da. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Søpler

Forløpig oppsummering blir da: Mor kommer fra Løvli i Meråker, far er muligens fra Fron i Gudrandsdalen og Nils Andreas er født på Ranheim (Ranem) i Malvik.Nils Andreas blir døpt i Lade i Strinda og konfirmert i Selbu , hvor han er tjenestedrengi 1865 FT.Har ikke klart å finne han i FT 1875 (kan da være død, eller utvandret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Til innlegg 16: Disse ble gift i 1851, så da har han ikke vært ungkar når Nils Andreas ble 'laget'..Fra Fam.search.com HALVOR ERIKSEN Pedigree Male Family Marriages: Spouse: ANNE IVERSDR Family Marriage: 13 MAY 1851 Nord Fron, Oppland, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående gårdsnavnet Løvlie: Ved 1875 tellingen finner jeg gården Løvlie på Strinda,men ved 1865 tellingen finner jeg ikke dette navnet registrert som gårdsnavn.Telling 1875,Løvlie,Strinda: LenkeMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Har sjekket konfirmerte i Fron i Oppland, Nord og Sør, fra 1840 og utover. Ingen konfirmanter heter Halvor Eriksen, såvidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

To av fadderne ved Nils Andreas' dåp.Peder Wenberg og kona Jonetta Mikkelsdatter,bege 59 år og født i Strinda.Bor på gården Dalen. Telling 1865: Lenke Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.