Gå til innhold
Arkivverket

[#59556] Peter Paulson frå Frosta - barnefar i Namsos 1868 - kven var han? -frå Stjørdal?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Kyrkjeboki for Namsos syner at Mathilda Petersdotter var fødd der 8.3.1868 av Gjertrud Olsdotter Vemundvig og ungkar og snikkar Peter Paulson ''fra Frosten'' Lenke.Mor og dotter utvandra til Amerika i 1872, men kven var barnefaren?FT1865 for Frosta syner ein Petter Paulsen, ugift tenestedreng busett i Mostagaten under garden Evenhus, fødd i Stjørdalen 1846 - einaste alternativ so vidt eg kan sjå...Er det nokon med lokal kunnskap i denne delen av landet som kan hjelpa meg identifisera barnefaren frå Namsos frå 1868?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Er dette et alternativ:Peter PAULSEN (AFN: 2VQ6-3G) Event(s) Birth: 10 Sep 1846 Stjordal, N. Tron, Norway Death: 29 Dec 1909 Father: Paul INGEBRIGTSEN (AFN: 2VQ5-M3) Family Mother: Gunhild OLSEN (AFN: 2VQ5-N8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Dybvad skal være å finne i Lånke og Hegra ifølge en oversikt over kirkebøker på internett, men i kirkebøker for 1870-tallet og utover ser jeg at Hegra går under Øvre Stjørdal og ved folketellingen 1865 var jo de aktuelle her født i Nedre Stjørdal. Så Lånke må da være riktig sted å lete, men jeg har dessverre ikke bygdebøkene for Lånke.Når det gjelder Evenhus på Frosta så har ikke bygdebok som omfatter Evenhus kommet ut enda, men der var han jo også bare i tjeneste så det ville vel uansett være lite sannsynlig å finne noe der. Har prøvd å finne Peter som innflyttet til Frosta og som utflyttet fra Nedre Stjørdal uten å lykkes, og det samme gjelder han som døpt 1845-47 i det som er utlagt på Nedre Stjørdal(Værnes). Her kan det være kirkebøker for Nedre Stjørdal som ikke er utlagt, og jeg har dessverre bare oversikt over det som går under Værnes sogn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.