Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

[#59564] Foreldre til Agnette Josefine Eliseusdatter ( 2/12-1869 døpt 14/5-1870 )Bjugn

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å finne ut hvem som er foreldre til Agnette Josefine ( Kirkebok/klokkerbok)Nes i Bjugn ( 1866-1910 side 5 og linje nr 7. Har tittet på kirkeboka der det står Elisius Olsen Dahl tror jeg og ? Pedersdatter. Klarer ikke helt å tyde fornavet hennes. Det står også noe etter Elisius men jeg klarer ikke å tyde det.Johan Kristian Andersen f ca 1847 og Agnette Josefine Eliseusdatter bodde på gården 3/15 Moen ( Nes i fosen i flg telling 1900.Antar at det ble navnet Moen som ble brukt som etternavn. Barn i dette ekteskapet: Thora Elise Johansdatter 18/2-1903 døpt 8/5- 1903 Nes i Bjugn. Mvh RMK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

årstallet 1870 og nr 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Her har du dåpen hennes,fra FS: Faren heter Eliseus Olsen Møller og moren er Tonette Pedersdatter. LenkeMvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Her har du Elisæus og Tonette i 1865,på gården Kraakvig i Bjugn.De har da en sønn som heter Edvard,3 år.Elisæus,29 år, er fra Bjugn og Tonette,27 år, fra Søndre Th. Amt. LenkeMvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs hvor denne Eliseus Olsen Møller kommer fra? står det navnet Dahl også på ham ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener hvor evt Møllernavnet kommer fra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Han er født i Bjugn,og da bør dåpen finnes under kirkebok for Ørlandet.Oppgitt alder i 1865 tilsier at han skal være født ca 1836. Fant dåpen på Elisæus Møller.(Nr 11)Han er født 9 feb 1837 og døpt 24 mars i nes sogn.Uekte barn .Faren var fra Åfjord. Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Ørland, Ministerialbok nr. 659A05 (1826-1841), Fødte og døpte 1837, side 114. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2447&idx_id=2447&uid=ny&idx_side=-115>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du tyde det som står der for meg ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Født 9 feb 1837,døpt 24 mars ,Elisæus Møller.Uægte. Foreldre:Ungkar Ole Jensen ....,fra Aafjorden og pige Isabella Johannesdatter Olsvig.Faddere:Ole paulsen Aunet ,Peder Mortensen Næss,...Ole Bye,Jonetta Estensdr Steenvig,Ane Martha Mortensdr Næss.Håper det ble riktig!Mvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Isabella Johannesdatter er født i 1816,ifølge tellingen 1865.Da var hun blitt enke : LenkeMvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Lurer på om dette er dåpen til Isabella(FS)Da er hun isåfall født 1815 i Nes,som på den tiden gikk under Ørland. LenkeMvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Marion Røen

Isabella er nevnt under Olsvik i Leif Vahls Gårdshistorie for Nes, bind II, Hellem gnr 8, Steinvik gnr 7, Aune/Gjersvik gnr 5, Oksvoll gnr 4.'Etter denne barnedåp er det ikke nevnt noen barnedåper i Olsvika, vi må helt fram til 1872 før vi finner den neste. Et unntak er piken Isabella Johannesdtr. Steinvik som fikk et guttebarn 9/2-1837 i Olsvika. Denne piken bodde der til 1839, så reiser hun til Strinda. Etter denne tid er ikke Olsvik nevnt i kirkebøkene. Plassen måtte ha ligget øde med dårlig hus.'Far til Elesæus er Ole Jensen Asen. Jeg finner en Ole Jensen, født på Adsen 12. april 1798, i Åfjord og Jøssund Gårdshistorie, bind II, side 644, men jeg vet ikke om det er denne Ole Jensen som er Elesæus far; det er ikke nevnt i boka.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpa.Finnes det Opptegnelse på Agnettes mann Johan Andersen på gården Moen 3/15 Nes i Bjugn. Han skal være født ca 1847 ikke sikkert han het Andersen til etternavn.Lager eget tema på dette . Mvh RMK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Marion Røen

Isabellas dåp 20de Søndag efter Trefoldighed, 1815 på Næss (nede på høyre side): Lenke Hennes foreldre er Johannes Joensen Jøssund og Ane Pedersd. Steenvig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Fant vielsen til Agnette og Johan.Han kalles Johan Kristian Andersen.Faren heter Anders Larsen Kraakvik.Agnette og Johan giftet seg 17 nov 1893 i Nes. Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Nes i Bjugn, Klokkerbok nr. 652C01 (1866-1910), Ekteviede 1893-1895, side 68. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6496&idx_id=6496&uid=ny&idx_side=-63>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er faren til Johan Kristian,i 1865,på gården Kraakvik.Moren til Johan heter Anne M. Nilsdatter:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.