Gå til innhold
Arkivverket

[#59571] Hva ble de av i Amerika?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Didrik Olai Olsen (f. 1848 Bergen, vokste opp Brønnøy) reiste til Amerika 1885 (kirkeboka sier over Kristiania). Bosted i Norge for familien var Skåren, Brønnøy Nordland. Kona Adolfine Due Johannesdtr. f. 26/4 1862 og sønnen Oluf Konrad Knof f. 21/2 1886 til Amerika (Glenwood, Pope County MN) 1887. Adolfine kom tilbake til Norge, hadde dtr. Victoria Josfine Davida f. 18/7 1888 (Far var da i Amerika), og reiste til Amerika igjen fra Trondheim 1890 med hennes to barn Oluf og Viktoria og hennes mor Wilhelmine Lydia Fredriksdtr. f. 1836.En bror til Adolfine var Wilhelm Jaeger Johannessen f. 4/9 1863. Han reiste til Amerika (Glenwood) 1887. Jeg ser ham d. 1940 g. ca. 1890 MN, Margaret Paulsen. Bosted Day Co. South Dakota.Conrad Skaarn i Chippewa Co. MN er ikke Oluf Konrad Knof. Jeg vet hvem denne Conrad er.Hvor ligger Didrik, Adolfine, Oluf, Victoria og bestemora Wilhelmine i Amerika? Adolfine bruker etternavnet Olsen da hun reiste for andre gang. Hvorfor kan jeg ikke finne dem ved Ancestry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Ankomst USA.New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Adolphine Olson Arrival Date: 5 May 1890 Estimated Birth Year: abt 1861 Age: 29 Gender: Female Port of Departure: Liverpool, England and Queenstown, Ireland Destination: United States of America Place of Origin: Norway Ethnicity/Race­/Nationality: Norwegian Ship Name: Bothnia Port of Arrival: New York Line: 37 Microfilm Serial: M237 Microfilm Roll: M237_547 List Number: 588 Port Arrival State: New York Port Arrival Country: United States- hanne line -

bilete4862.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hei Hanne! Takk for dette. Saa har alle kommet (safely) til New York. De maa ha reist videre, trolig til Minnesota. Naa hvor kan de vaere i 1900? Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.