Gå til innhold
Arkivverket

[#59585] Inger Johnsdatter (Kaldbekk) Eidskog


Gjest Ellen Marie Iversen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Iversen

Hei.Kan noen hjelpe meg å finne foreldrene til Inger ? Hun døde 17. desember 1860, 83 år gammel, hun er da født ca. 1777.Hun var giftet seg med Ole Olsen (1773- 1802) i 1799 i Brandval. De bodde på Mellom Pramhus.Inger og Ole fikk en sønn - John (som er min tipp-tippoldefar). Ole døde tidlig og hun giftet seg på nytt med Per Nilsen Buholtet.Det er det jeg vet om damen, men skulle gjerne visst hvem foreldrene hennes var. Noen som kan hjelpe ?Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Ingri/Inger f. 1776 Kaldbekk, Lystad i Brandval. Foreldre Jon Nilsen g.m. Mari Syversdatter ca. 1744 Jon Nilsen Kaldbekk konfirmert 1766. Muligens den Mari som ble f. prestegården 1744, konfirmert 1760. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Det er flere en meg som har gått i baret når det gjelder denne Ingri/Inger. I følge kirkebok avskriften for Grue døde hun i 1779 2 1/2 år gammel. Det ble født ei på Tollerud i Brandval 1778, foreldre Jon Jonsen Tollerud og Anne Arnesdatter Melby som ble gift 1777 i Brandval kirke. Anne Arnesdatter Tollerud d. 9/11 1788 40 år og Jon døde 20/3 1791 70 år. Inger var på Eik i Brandval når hun giftet seg 6/1 1799 med Ole Syversen f. 1775 Eik. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Marie Iversen

Hei.Tusen takk for svar.Du vet ikke noe om svigerfaren hennes også? Alt jeg vet om han er at han het Syver Olsen og kom fra Eik i Brandval. Foreldrene hans har jeg heller ikke klart å finne.Mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Kirkebok avskriften er ikke helt 100 %, derfor tør jeg ikke gi et svar på det. Her må du bruke den skannede kirkeboka for Brandval annex til Grue sogn. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.