Gå til innhold
Arkivverket

[#59607] slekt i Skåne


Gjest Gunn-Anita Rysjedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulla Bagge

Hej alla! Tar mig friheten att komma med fler funderingar. 'W' står vid nästan alla personer i husförhöret och det skulle kunna betyda att dom är födda i församlingen. På första sidan i boken är rubriken: 'Ousby Sochn Wästra Södra Fierding'. Gårds/by namn skrivs vid personnamnet för det mesta. W = född i församlingen är alltså min teori fast jag saknar lokalkännedom.Jag har varit inne på att 'W' kunde betyda vaccinerad mot smittkoppor också. Men den allra första vaccinationen i världen gjordes 14 maj 1796. Aktuell bok från Osby innehåller 1781-1795 och jag tror inte att man skrev in vaccinationerna i efterhand. Så den tanken håller inte. 1816 infördes obligatorisk vaccinering av barn under två år. Mvh Ulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Ja, jeg tror jeg kan være enig med deg Ulla, at W kan stå for at man er født i forsamlingen. Jeg ser også at dette er brukt ved nesten alle personer. Har sittet og tittet litt på det nå.Ellers har det vel uansett her fremkommet en del nytt (forhåpentligvis) for Gunn Anita.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Hei alle sammen. Jeg har jobbet siden sist jeg var her. så flott å få så mye hjelp i denne saken.Ja, jeg har funnet en dødsbekreftelse hvor jeg ser han var gift to ganger. Men hvem av dem er moren til Nils Bengtsson? Jeg klarer ikke å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Det står i dåpsinnførselen at det er Kjerstin Nilsdotter.Ønsker dere en flott 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

Tusen takk. Da har jeg det. Nå ønsker jeg dere her inne en fin 17-mai feiring. Gunn-Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.