Gå til innhold
Arkivverket

[#59609] Thomas Pedersen født ca.1770


Gjest Mette Gjerdingen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjerdingen

Jeg har fått opplyst at Thomas Pedersen eller som han også ble kalt Thomas Pedersen Konka ble født i ca.1770. Thomas Pedersen Konka var gift med Elen Henricsdatter, hun var datter av Henric Hanssen f.ca.1739 og Kirsten Gutormsdatter f.ca.1750.Her er fra FT 1801 for Lyngen i Troms:LenkeJeg er ute etter opplysninger om Thomas Pedersen [Konka] sine foreldre, og jeg lurer også på om han hadde søsken. Er det noen som vet hvor Konka navnet kommer fra, for i FT 1801 står han oppført som Thomas Pedersen og i merknader står det 'lappefolk'Jeg fikk opplyst at hans foreldre er Per Nilsson Utsi, og dette er alt jeg vet om han. Jeg vet ikke hvem moren til Thomas Pedersen Konka er heller. Siden det står 'lappefolk' på sønnen Thomas regner jeg med at Per Nilsson Utsi også er fra lappefolket.Er det noen som kan hjelpe meg med dette, jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å lete etter hans foreldre.Håper det er noen som sitter inne med opplysninger om dette eller noen som vet hvor jeg skal lete som vil hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kan det være at Thomas Pedersen Konka hadde en bror som het Joannes Pedersen Konka Hornes? Denne mannen var født i Lyngen 1774 og døde 1799,ifølge denne lenken.Faren het Peder Nilsen Utza (Konka) Født ca. (Saarivuoma sameby, Lappm. Sverige)1716 - ca. 1791 Fjellsame, reineier: Bopel: Lainiovuoma sameby, Enontekiõ til 1766;flyttet til Rastebynes i Storfjord, Lyngen. Kona til Peder Nilsen Utza het Anna Thomasdatter Født ca. 17.. Lainiovouma sameby, Sverige : http://home.no.net/hiltunen/slektensgang.htm Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjerdingen

Heisan Ann-MaryDette ser ut til å være samme mann, ser ut til og stemme. For Utza kunne hvis jeg ikke husker helt feil bli Utsi på norsk. Dette var moro....er det flere opplysninger om denne familien tar jeg i mot det med en stor TAKK.Ellers må jeg få takke deg Ann-Mary for at du fant ham for meg.Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Mette!Fint at det var rett mann! Kjenner ikke til denne familien ,men håper at andre i forumet kan bidra med opplysninger til deg. Lykke til videre! Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.