Gå til innhold
Arkivverket

[#59614] Anne Dorte Ellingsen, f ca 1877


Gjest Elisabeth Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth Sande

Er det noen som har informasjon om Anne Dorte Ellingsen. Når er hun født og hvor kommer hennes foreldre fra? Vet at hun i 1902 fikk en sønn, Einar. Håper at det er noen som kan hjelpe meg. Mvh Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Ved søk etter alle Anne D... Ellingsen/-datter i folketellingen 1900 finner jeg bare én - i Nordland her Lenke Kan det være henne? Hun har riktignok en sønn Einar født i 1899...K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Hun som jeg fant er 10 år for gammel og het Olsen før hun giftet seg, det ser man av dåpsinnførselen for sønnen Einar i kirkeboken her LenkeDet trengs nok noen flere opplysninger her for å finne den rette: Er Ellingsen pikenavn eller navn til ektemannen? Hvor i landet bodde hun?I folketellingen 1900 er det 11 Anne D...? som er født i tidsrommet 1875-1879, spredt over hele landet.Vet du noe mer, Elisabeth?Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth Sande

Hei Ann-Mary. Jeg regner med at Einar, ( hans fulle navn er Einar Pareli Matisen ) er født i Meløy da jeg finner faren var født der. Hans navn var Tobias Berg Eriksen, f 1876 som var gift med Anne Dorte Ellingsen.Hei Kristin. Desverre har jeg ikke så mye på den siden. Det eneste jeg har fått tak i er at faren hete Elling, mulig Andersen til etternavn, mora sitt navn er Maren Johanna, mulig Hansdatter. mvh Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth Sande

Tusen takk til alle som har kommet med innlegg angående Anne Dorte. Anne Dorte er nemlig min oldemor. Har ikke hatt noe informasjon om henne. mvh Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er Elling Andersen 10 år og tjenestekar i 1865! LenkeJeg er ikke godt til å finne han døpt verken i Meløy eller Rødøy i 1855.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Erik og Tomminas giftermål (n° 26): Kildeinformasjon: Nordland fylke, Meløy, Klokkerbok nr. 843C02 (1853-1873), Ekteviede 1860, side 117. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2603&idx_id=2603&uid=ny&idx_side=-125>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Han heter Erik Jørgen Hendriksen Tyrhaue (?) han er 26 og faren heter Hendrik Eriksen. Hun er 31 og jeg synest det står Ørgeos (?) Bolgen (?) faren heter Hans Andreasen.Så fant jeg dette på FS, der kan du klikke deg bakover:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.