Gå til innhold
Arkivverket

[#59623] Nye artikler fra http://wangensteen.net


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

ToreNei selvfølgelig er det ingen som kan påberope seg rettigheter til utgaven av Snorres kongesagaer fra 1899, bortsett fra Snorres arvinger :-)Nå hadde jeg ikke tenkt å vurdere publisering av denne, men Odd Einars spørsmål, og Anne-Berits svar, gjør at jeg faktisk vurderer det seriøst.Ikke av slektshistoriske grunner, men rent prinsipielt. Ingen forlag skal påberope seg rettigheter de ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg fikk så fryktelig lyst til å publisere Snorres kongesagaer bare for å utfordre noen her inne som helt tydelig (og jeg vet) representerer en av Norges største forlag.At jeg fremstår som provoserende er et resultat av nettopp det. At et forlag (kanskje flere) synes at 'lille jeg' er til bry, er greit nok, men at de kan innbille seg at de har mer rettigheter enn det som er tilfelle, er jo kjent, og det synes jeg forlaget skal få muligheten til å forklare. Derfor avventer jeg et svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.