Gå til innhold
Arkivverket

[#59649] Genealogi software for Mac


Gjest Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

ifamily er et bra og brukervennlig program. Kan også brukes med Lepard.(www.ifamilyfortiger.com/)Petter Langeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Røthe

Det amerikanske programmet Reunion fra Leister Productions, som nå finnes i versjon 9.07 for Leopard, er utvilsomt det beste slektsprogrammet for Mac. Stein Ole Kjær har laget utmerkede norske språkfiler til programmet i flere år - og de fungerer meget bra. Reunion er meget brukervennlig, har mange utskriftsmuligheter med tavler, diagrammer og rapporter. Du får all den informasjonen du trenger på http://www.leisterpro.com/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Søstuen

Tusen takk for tips alle sammen. Etter å ha blitt overbevist til å gå over til Mac kommer jeg nå til å vurdere endel genealogi programmer for Mac. Det viktigste for meg er at jeg kan overføre mine data fra Brothers Keeper til det nye programmet kanskje via en ged-com fil. Er det noen som har erfaringer med dette? Viktig er også at programmet har norske språkfiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gine Olsen

Har best erfaring m Reunion, som jeg savner nå jeg er på PC! Har aldri hatt problem m å importere til Reunion, uansett program, men det er ikke helt så bra hvis du skal eksportere til andre programmer. Men kan jo være blitt bedre. Problemet da var å eksportere kilder. Syns programmet har en fantastisk måte å strukturere kilder på, bortsett fra i denne sammenhengen. Er også flott med inkludering av div typer mediafiler, bilder, lyd, video mv.Mvh. Gine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Judith P. Abrahamsen

Jeg har brukt MacFamilyTree i noen år nå, og liker det veldig godt.LenkeNå har de nylig kommet med versjon 5. Det er blitt en ganske stor oppgradering. Versjon 5 finnes ikke på norsk ennå, men det gjør versjon 4, så det kommer sikkert etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.