Gå til innhold
Arkivverket

[#59655] Karen Olsdatter fra Hole.


Gjest Anlaug Busund
 Del

Recommended Posts

Gjest Anlaug Busund

Jeg har Karen Olsdatter f. 30.juni 1818, konfirmert 30.sept. 1832. Deretter finner jeg ikke noe opplysninger om henne. Kan noen hjelpe meg? Vennlig hilsen Anlaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, her er dåpen hennes (som du muligens hadde fra før), foreldrene var husfolk på Bjørnstad, Ole Christensen og Anne Borgersdatter, hvis jeg har tydet rett. Lenkevennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Anlaug! Har du sett i kirkeboken over døde eller utflyttede? Legger inn dåpen å Karen Olsdatter.Hun var født 30 juni 1818 og døpt 26 juli.Født på Bjørnstads...?Foreldre Ole Christensen og Ragnilb Borgersdatter: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Hole, Ministerialbok nr. I 4 (1814-1833), Fødte og døpte 1818, side 54-55. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8518&idx_id=8518&uid=ny&idx_side=-30>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Konfirmasjonen til Karen i 1832: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Hole, Klokkerbok nr. I 1 (1814-1842), Konfirmerte 1832, side 558-559. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Søsken av Karen: Borger,døpt 14 jan 1821: LenkeMartin,døpt 8 nov 1829: LenkeSer at Martin og foreldrene Ole Christensen og Ragnhild Borgersdatter bor på Sørum ,Selte i Hole i 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Familien bodde på Bjørnstadmyra, og det står endel om dem på side 135 i Bind II, bygdebøkene for Hole, som er lagt ut på nettet. Det sto bare at Karen var født i 1818, men endel om foreldre og søsken (typisk - er det ikke sånn når en leiter etter noe....). Antar at dette ikke er nytt for deg, men kanskje det ringer noen bjeller for 'Hole-folk' når en tar utgangspunkt i Bjørnstadmyra. Hun var der da hun ble konfirmert i 1832.Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Ser av Dødsfallsprotokollen til sorenskriveren fra Hole at *Ole Kristensen Sørumseie eller Selte* døde 29.okt.1871. Desverre er der som arvinger kun nevnt: *Enke Ragnil Børgersdatter. Myndige Børn*. Intet skifte.Etter bygdeboka fra Hole døde Ragnil Borgersdatter i 1877. Hun er ikke ført i sorenskriverens Dødsfallsprotokoll. De av lensmennenes Dødsfallsprotokoller jeg har fra Hole begynner ikke før 1879. (Vet heller ikke om det er bevart noen eldre sådanne derfra, kun at det er store mangler i disse protokollene fra Hole).Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

I Hole Kl.bok 1842-78,side 105,nr 16, står Hms.enke Ragnild Borgersd Selte oppført som død. 87 år, død 10 Okt.1877, begr. 21 Okt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anlaug Busund

Tusen takk for alle velmente svar, men jeg kommer liksom ikke videre med Karen Olsdatter. Hun kanskje kalte seg noe annet etter at hun flyttet til Christiania, ( f.eks. Sørum eller Bjørnstad) Jeg får lete videre. Mvh. Anlaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.