Gå til innhold
Arkivverket

[#59680] Kristoffer Andersen, f. 1810 i Leksvik, død i Stjørdal 17.12.1875.


Gjest Ivar Tyrhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Tyrhaug

Prøvde å søke han opp i denne databasen som er laga av Leif Kvernhusvik 'Døpte i Leksvik 1765 - 1841. Får det ikke til, tror jeg. Det må jo være jeg som ikke forstår framgangsmåten. Får opp på barnets fornavn over 100 Kristoffer, men får deretter 0 på fars fornavn Anders. Likedan om jeg går ut fra Kristoffer og rett på født år 1810, får resultat 0. Det må vel være født noen Kristoffer det året også? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ivar, jeg tror du må ha gjort samme feil som jeg gjorde til å begynne med.Når du søker på fars etternavn, må du huske på å merke av for 'same handling', ditt søk er to personer i den samme handling. Blir det stående 'samme person', får du 0 til svar på farens fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Tyrhaug

Men det virker som det er noe rart med søke-funksjonen. Når jeg nå går videre på faren til Kristoffer, Anders Nilsen Storli som giftet seg med Marta Olsdatter Skjelbred. Søker på Anders i Døpte i Leksvik i samme basen. Og videre på Fars fornavn Nils (begynner på n- vis) og 'Same handling' og får fram 14 treff, krysser av i ruta der, og på 'Søk' ----- 0 treff!!! De 14 treff burde kommet opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.