Gå til innhold
Arkivverket

[#59685] Lauritz Lund, res.kap. i Vår Frues kirke.


Gjest Thor Atle Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Atle Olsen

Er det noen som kjenner til Lauritz Lund som var residerende kapellan til Vår Frue kirke. Hans opphav, ektefelle og barn. Vet om en sønn Henrik Severin Lund, f. ca 1756, skjøte på gården Løvøya, Åfjord, Sør-Trøndelag fra 7/10 1778.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her kan du i alle fall lese litt om Vår Frues kirke og To sølvhjerter fra Lauritz Lund: Lenke)#S.C3.B8lvhjerteneMulig du finne navn på ektefelle her, men jeg har ikke lest gjennom alt.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nei, av en eller annen grunn virket ikke disse lenkene. Det var nevnt to sølvkors med inngraverte initialer av presten Lauritz Lund og hustru.Fant et bilde av interiøret i kirken, og lurer på om ikke de to sølvhjertene er på bilder her: http://www.varfrue.no/Skal se om jeg finner noen flere opplysninger om hustrus navn.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Takk skal du ha Gunn, hadde vært flott dersom du fant noe om Lauritz og hans hustru.MvhThor Atle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver lenke igjen til artiklen hvor sølvhjertene ble nevnt: Lenke)Jeg fortsatter letingen. Fant en Lauritz Hansen Lund f. 1717 i TR0NDHJEM g. 11 nov 1744 i Trondhjem m. Elen Magdalene Tønder. ( Fam.s)Mulig dette ekteskapet kan finnes igjen i kirkebøker.Et annet sted var nent en Lauritz Lund f. 1681, men om disse har noe med denne res. cap. i Vår Frues kirke fant jeg ikke noe om .Får lete litt bedre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Henrik Severin Lund var gift 2.gang med Elen Borchmann Schanche, datter til min 4x tippoldefar Jens Schanche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott, Carsten! Da var det samme par jeg fant vielsen til. Hadde tenkt å søke etter barna, men her kom du med opplysningene .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, utrolig hva du finner fram til her, Berit! Her var mange spennende opplysninger om Presten og etterslekt.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.