Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kjell-Arne Mellum

[#59687] Slektsleting i Tyskland? Christian Friederich Borch, Sulze, Mechlenburg.

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hvordan finne slekt i Tyskland? Noen som har prøvd og kan gi meg tips om hvordan jeg går frem.Jeg leter etter Christian Friederich Borch.Han finnes i oversikten over geseller i bergen 1755-1837LenkeFørenamn: Christian Friedrich. Etternamn: Borch Fødestad: Sülze, Mecklenburg Farsnamn: Jan Jacob B. Far stilling: Brændevinsbrænder Jungår: 7 Eksamensdato: 12. Nov. 1761.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her får han en sønn (sikkert) i 1738 og da står konens navn som Sophia Margaretha Lindemans: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=dp12011668&gardpostnr=12919&personpostnr=37068#nedre>LenkeHer gifter de seg i 1767: LenkeNok en sønn i 1769: LenkeDen samme som får en datter i 1775?: LenkeEn sønn 1777?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første sønn var selvsagt født 1768!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

HeiDet er jo førstefødte sønn Johan Jacob i 1768 som 'bekrefter' en vei mot Sulze, Mecklenburg, Tyskland.Far til Gesell Christian Friederich het jo Jan Jacob.Jeg har aldrig før vært borti leting i det store utland, og lurte jo på om noen har høstet noen erfaringer.MvhKjell-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

Har fått skifte etter Christian og Sophie i 1783.Dato 12. mai 1783 etter ekteparet Christian Friderich Borch og Sophie Margretha Lindeman i 23. rode nr. 30, til barna Johan Jacob, 14, Christian Friderich, 6 og Helena Margaretha, 8 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

Datteren Helena får en sønn Christian Friderich som i 1836 kjøper halve hovedgården Nordås. Det er den veien min slektsrekke går.MvhKjell-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

Konen til stamfar Christian, Sophie Margrethe Lindemann er avkom av Cort Lindemann.Borgerskap Bergen Cordt Heinrich Lindeman fra Grevskapet Diepholz. Tok borgerskap i bergen i 1734.Lenke Så der går også veien ut i den store verden.Kjell-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

Ja jeg har mye, men det stopper opp med de innflyttede, Cort Lindemann og med Christian Friederich Borch.Dette tema var et forsøk på å få noen innspill på hvordan jeg kan prøve å komme meg videre bakover.MvhKjell-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev over, kan du alltid prøve deg på en tysk gruppe:news:de.sci.genealogienews:soc.genealogy.germanDet er mulig at det er flere andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell-Arne Mellum

Ok,får gjøre et forsøk der.MvhKjell-Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.