Gå til innhold
Arkivverket

[#59687] Slektsleting i Tyskland? Christian Friederich Borch, Sulze, Mechlenburg.


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hvordan finne slekt i Tyskland? Noen som har prøvd og kan gi meg tips om hvordan jeg går frem.Jeg leter etter Christian Friederich Borch.Han finnes i oversikten over geseller i bergen 1755-1837LenkeFørenamn: Christian Friedrich. Etternamn: Borch Fødestad: Sülze, Mecklenburg Farsnamn: Jan Jacob B. Far stilling: Brændevinsbrænder Jungår: 7 Eksamensdato: 12. Nov. 1761.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her får han en sønn (sikkert) i 1738 og da står konens navn som Sophia Margaretha Lindemans: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=dp12011668&gardpostnr=12919&personpostnr=37068#nedre>LenkeHer gifter de seg i 1767: LenkeNok en sønn i 1769: LenkeDen samme som får en datter i 1775?: LenkeEn sønn 1777?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

HeiDet er jo førstefødte sønn Johan Jacob i 1768 som 'bekrefter' en vei mot Sulze, Mecklenburg, Tyskland.Far til Gesell Christian Friederich het jo Jan Jacob.Jeg har aldrig før vært borti leting i det store utland, og lurte jo på om noen har høstet noen erfaringer.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Har fått skifte etter Christian og Sophie i 1783.Dato 12. mai 1783 etter ekteparet Christian Friderich Borch og Sophie Margretha Lindeman i 23. rode nr. 30, til barna Johan Jacob, 14, Christian Friderich, 6 og Helena Margaretha, 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Datteren Helena får en sønn Christian Friderich som i 1836 kjøper halve hovedgården Nordås. Det er den veien min slektsrekke går.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Konen til stamfar Christian, Sophie Margrethe Lindemann er avkom av Cort Lindemann.Borgerskap Bergen Cordt Heinrich Lindeman fra Grevskapet Diepholz. Tok borgerskap i bergen i 1734.Lenke Så der går også veien ut i den store verden.Kjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Ja jeg har mye, men det stopper opp med de innflyttede, Cort Lindemann og med Christian Friederich Borch.Dette tema var et forsøk på å få noen innspill på hvordan jeg kan prøve å komme meg videre bakover.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Som jeg skrev over, kan du alltid prøve deg på en tysk gruppe:news:de.sci.genealogienews:soc.genealogy.germanDet er mulig at det er flere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.