Gå til innhold
Arkivverket

[#59690] Slektssøk fra Värmdö og Ingarö, Stockholms län/ skjærgård


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Vendla Charlotte (Wenny) Söderberg f. 20.01.1897, Iddalen, Ingarö, død 18.01.1960 (hvor?)gift (når?) med Johan Sven Österman f. 19.01.1901, Söderöra, d. 15.01.1985 (hvor?)Vendlas foreldre: Johan Alfred Söderberg f. 1869, Värmdö og Emma Charlotta Jansson f. 1872, Ingarö. Begge levde 1900. Når ble de gift? Når døde de?Har også funnet Johan Alfreds foreldre, Carl Johan Söderberg 1841- (levde 1900) og Sofia Carolina Jansdotter 1839- (levde 1900), begge f. på Värmdø.Såog Emma Charlottas foreldre Jan Erik Jansson f. 1831, Ingarö og Wendla Ulrika Lindblom f. 1836, Ingarö, begge levde 1900.Er det mulig å finne dødsdato for disse personene?Er det mulig å finne slekt bakover i tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Fra Sveriges dödbok:Österman f. Söderberg, Vendla CharlottaÖstgötagatan 87 A StockholmDöd 16/1 1960.Kyrkobokförd i Katarina, Stockholms stad (Stockholms stad, Uppland).Född 20/9 1897 i Ingarö (Stockholms län, Uppland).Gift kvinna (18/10 1925).Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2007: Katarina, Stockholms stad (Stockholms län, Uppland)Födelseförsamling i källan: Ingarö (Stockholms län)---------------Österman, Johan SvenTallgården 141 38 HuddingeDöd 15/1 1985.Kyrkobokförd (1984) i Huddinge, Huddinge kn (Stockholms län, Södermanland). Mantalsskriven (1984) på samma ort.Född 20/1 1901 i Blidö (Stockholms län, Uppland).Änkling (16/1 1960).Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2007: Huddinge, Huddinge kn (Stockholms län, Södermanland) Sankt Mikael, Huddinge kn (Stockholms län, Södermanland) Flemingsberg, Huddinge kn (Stockholms län, Södermanland)Födelseförsamling i källan: BLIDÖ (Stockholms län)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Takk, Jon, disse tilleggene var OK å få på plass i et slektsoppsett jeg gjør for min fetters kone, det gjelder hennes besteforeldre (og deres forfedre og -mødre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Er det mulig å finne dødsdato til Vendla Charlotte og Johan Svens foreldre også, jfr. info i innlegg 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

ErlingJeg mener å ha lest tidligere et sted at du har sagt at du har abb. på svar. Stemmer det ?Når det gjelder Johan Alfred Söderberg og Emma Charlotta jansson, så fant jeg dem i 1900, og ser at de da bor i Ingarö, Stockholm län.Nå stopper jo de scannede husforhørene for Ingarö før 1900 tellingen. Det som derimot ligger scannet på Svar, er jo død og begravningsbok, frem til 1930. Det virker for meg etter å ha tatt en rask titt som at det er en overkommelig jobb å se gjennom denne, og muligheten for å finne dem der er jo stor.Så kan du fra svar låne utdrag av forsamlingsbøkene for årene 1910-1920-1930. Vet ikke helt hvor mye info de gir, men lurer på om det er noe sånt som ca det info man får i en folketelling. De kan lånes på mikrokort og jeg mener jeg så det var 1 kort for hver av 1910-1920 og 1930.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ja stemmer at jeg er medlem i SVAR, har bare 'lært meg til' å bruke folketellingene og de scannede kirkebøkene så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

ErlingJa, det er sikkert og visst at det er en del å sette seg inn i, sånn er det jo ofte. Da har du i såfall masse spennende ting på Svar å gjøre deg kjent med.For å ta det som jeg så var scannet, død og begravningsboken. Du finner den egentlig på samme sted som du finner kirkebøkene. Jeg går ut fra at du har vært inne på den siden som viser scannet material fra Ingarö. Der du bl.a finner husforhørene. Helt nederst på den siden finner du Død og begravningsbok 1895-1930. Forsøk i den. Hvis ikke du finner det, så send meg en mail: alenehagen@hotmail.com så skal jeg forklare deg det litt nøyere.Det materialet som er mikrofilmet men ikke scannet finner du på samme sted. Når du kommer til Ingarö på svar, så velger sikkert du det som heter: scannet arkiv, Ingarö kyrkoarkiv. (med blå fane) Om du ser rett over, så finner du: filmade arkiv, filmat material eldre enn 70 år, Ingarö (med rød fane). Trykk på den blå linjen der, og du kommer til en ny side. Velg her linje nr 2 : Utdrag ur församlingsböcker. Da kommer du til den siden som hviser hvilken som er tilgjengelig.Alt som er merket med rød fane er mikrofilmet, dette kan bestilles fra Svars kundetjeneste, og du har det i posten i løpet av kort tid. På den siden som inneholder oversikt over hvilken bøker som er tilgjengelig, er det også en lenke for å låne eller kjøpe, alt etter hva du vil. Det er veldig greit og fungerer veldig bra.Uklarheter - send meg gjerne en mail. Evt kand du jo ringe meg, da sender jeg deg i såfall telefonnummeret i mail.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.