Gå til innhold
Arkivverket

[#59701] Kongsvinger?

Gjest Hilde Rossing
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kanskje dette kan hjelpe deg til å lage lenker: [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=52784&sok=Lage+lenker&nr=1&antinnlegg=16#anker>LenkeHun er n° 23 her: Kildeinformasjon: Oslo fylke, Nydalen kapell i Vestre Aker, Klokkerbok nr. Gc 0001 (1900-1913), Fødte og døpte 1911, uten sidenr. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Tusen takk for lenkeoppskrift!Så har jeg litt å øve på!Jeg strever også med å finne vielsen, ser at brudens far som ugift i 1865 bor i asker.Tar et skudd i blinde i kirkebøkene der jeg! Mvh Hilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg

Har gått igjennom kirkebøkene for Vinger og Sør-Odal fra 1897 til 1900 uten å finne vielsen deres.Kanskje du burde prøvd å få noen til å gå igjennom adressebøkene for Oslo, de kan jo gi en pekepinn på når de kom til Oslo og eventuelt hvilket år de ble gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Rossing

Begynner å tro at de reiste til Roma og giftet seg!! Jeg har også lett i odal og de fleste krk. i oslo os asker. Fant tilslutt den 6. datteren Ragnhild Sofie f.18/8 1916 i Vinger i Vinger 1895- 1920. (mangler bare Henry nå av barna)flyttet dit i 1915(3).Ved Ragnhilds fødsel står det at moren er fra lommedalen i Bærum (skal prøve å lage lenke)Kanskje giftet de seg der, har lett litt men er litt geografisk usikker på kirkesogn.Mvh Hilde Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4985&idx_id=4985&uid=ny&idx_side=-97>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Det er ikke usannsynlig at attesten utstedt 01.04.1901 fra dåpsprotokollen ( se innlegg 12) har noe med ekteskapsinngåelsen å gjøre, og at de er blitt gift etter den datoen. De kan eventuelt være gift borgerlig, hos en 'skriver', så det er ikke sikkert ekteskapet finnes ført i kirkebøkene. Her må andre komme med tips hvor du kan lete i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
Lenke Her, som nr. 44, blir Henriette Emilie Haraldsen konfirmert i 1884, Vestre Bærum i Asker, Akershus, bosted Vensaas. Moren ser nå ut til å kalles pige Anne Andersen Fosberg. Faren er handelsbetjent Harald Østberg. Kanskje man må lete etter ekteskapet i Akershus?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ser at gården Fosberg ligger i Aurskog (Urskog) i Aker. det er muligens et forsøk verdt å lete f.eks. blant de konfirmerte piker her i årene før 1869, for om mulig å finne Henriettes mor Anne Andersdatter Fosberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Bernhard Pedersen Sørlie f 8.10.1875, død 15.1.1959. Henriette Sørlie f 24.8.1869, død 6.8.1940. Henry Pedersen Sørlie f 1.4.1905, død 3.7.1986. Alt i følge en avskrift jeg gjorde av gravsteinen for noen år siden. Vet ellers ikke noe om familien.Mvh Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å bruke den nye søkemotoren til FS, fant jeg denne Harald Ranaldo Ostberg (det er nok Østberg), f 3 mai 1843 (døpt 5 mai 1844), død ugift 24/10-1884 i Oslo og begravd der 29/10-1884.Foreldre Johannes Amundsen og Marie Guttormsdtr.Da tenker jeg vi har rett kar for dette paret ble gift 15/10 1841 i Vestre Aker Oslo og han het da Johannes Østberg og hun Karen Marie Guttormsdtr.Far hans het Amund Syversen og far hennes het Guttorm Thorgersen. Han var f. 1812 og hun var født 1815.Jeg noterte bare ekteskapet deres for jeg ville først se om jeg fant et barn Harald. Men det skulle ikke være noe problem med å finne det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskapet til Johannes Østberg og Karen Marie (n° 89, nederst): Kildeinformasjon: Oslo fylke, Aker, Ministerialbok nr. 18 (1837-1841), Ekteviede 1841, side 98. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7722&idx_id=7722&uid=ny&idx_side=-91>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er dette paret i ft 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johannes Østbergs dåp i 1812: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 4 (1799-1814), Fødte og døpte 1812, side 113. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9072&idx_id=9072&uid=ny&idx_side=-116>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Foreldre Amund Syversen og Marthe Pedersdrt ØstbergHer er dette paret i 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Jeg syns det står Viulrød på foreldrene, og viulsrød etter siste fadder. Wiulsrød er en gård i Borre i 1801. Det står visst Anne Kristinne osv på moren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

KAREN MARIE GUTTORMSEN Pedigree Female Event(s): Birth: Christening: 28 MAY 1815 Borre, Vestfold, Norway Death: Burial: Parents: Father: GUTTORM TORGERSEN Family Mother: ANNE KIRSTINE BORGESDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

GUTTORM TORGERSEN Pedigree Male Family Event(s): Birth: Christening: Death: Burial: Marriages: Spouse: ANNE KRISTINE BORGERSDR Family Marriage: 14 JAN 1815 Borre, Vestfold, Norway Husband Age at Marriage: 28 Wife Age at Marriage: 24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Her er barn funnet på fam.s.earch1. KATHRINE DORTHEA GUTTORMSEN - International Genealogical Index Gender: Female Birth: 18 NOV 1820 2. KATHRINE DORTHEA GUTTORMSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 07 JAN 1821 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway 3. ANTHONETTE GUTTORMSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 31 MAR 1823 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway 4. ANTHONETTE GUTTORMSEN - International Genealogical Index Gender: Female Birth: 31 MAR 1828 5. ANTHONETTE GUTTORMSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 19 OCT 1828 Bragernes Drammen, Buskerud, Norway 6. KAREN MARIE GUTTORMSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 28 MAY 1815 Borre, Vestfold, Norway Altså ser det ut tikl at familien har vært i lengre tid i Drammensområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ekteskapet i januar 1815 (6° fra toppen) til Guttorm Tørgersen Solberg - 28 år og Anne Kjestene Borgersdtr Gønesta (?) - 24 år: Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Borre, Klokkerbok nr. I 1 (1815-1851), Ekteviede 1815, side 396-397. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8168&idx_id=8168&uid=ny&idx_side=-306>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en Anne Christine Borgersdtr i Lier som er i passelig alder: LenkeKanskje en idé å sjekke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lete etter Amund Syversen som skal være født ca 1765, fant en på Nes i hedmark med foreldre Syver Amundsen og Ragnild Larsdtr, døpt 23 juni 1765 (nederst til venstre): Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Nes, Klokkerbok nr. 1 (1663-1784), Fødte og døpte 1765, side 576-577. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9084&idx_id=9084&uid=ny&idx_side=-294>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.